Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Integrace vzdělávacího obsahu v úlohách pro podporu zavádění přístupu STEM do školní praxe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43909482" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43909482 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Integrace vzdělávacího obsahu v úlohách pro podporu zavádění přístupu STEM do školní praxe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace se zaměřuje na integraci vzdělávacího obsahu v učebních úlohách s cílem podpořit zavádění přístupu STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) do školní praxe. V úvodní části představuje teoretická východiska integrace vzdělávacích obsahů, přičemž zvláštní důraz klade na STEM přístup jako formu integrované výuky. Autoři analyzují výhody i výzvy spojené s implementací tohoto přístupu v různých vzdělávacích systémech a představují vybraná výzkumná zjištění vztahující se k užití integrovaných úloh a aktivit v praxi.Hlavní část knihy je věnována praktickým příkladům úloh s integrovaným vzdělávacím obsahem, které jsou určeny pro využití ve výuce na základních školách. Publikace přináší kategorizaci úloh podle míry integrovaných vzdělávacích obsahů a ukazuje možnosti jejich implementace do výuky různých přírodovědných předmětů a matematiky. Zvláštní pozornost je věnována typologii STEM úloh, která je založena na faktorech, jako je propojení teorie s praxí, využití reálných kontextů a potenciál úloh pro podporu mezipředmětových vazeb. Tato část publikace prezentuje autorské učební úlohy, které jsou doplněny metodickými doporučeními pro učitele. Kniha rovněž reflektuje zkušenosti pedagogů se zaváděním prezentovaných integrovaných úloh do výuky, identifikuje klíčové překážky a nabízí návrhy na jejich překonání.Publikace je určena učitelům přírodovědných a technických předmětů, studentům učitelství a všem, kteří se zajímají o inovativní přístupy k výuce. Nabízí zdroj inspirace pro implementaci integrovaných učebních úloh do praxe či náměty pro vytváření autorských učebních úloh.

  • Název v anglickém jazyce

    Integration of Educational Content in Tasks to Support the Implementation of the STEM Approach in School Practice

  • Popis výsledku anglicky

    The publication focuses on the integration of educational content in learning tasks to support the implementation of the STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) approach in school practice. The introductory section presents the theoretical foundations of content integration, with a particular emphasis on STEM as a form of integrated teaching. The authors analyse both the benefits and challenges associated with implementing this approach in various educational systems and introduce selected research findings related to the use of integrated tasks and activities in practice.The main part of the book is dedicated to practical examples of tasks with integrated educational content, designed for use in primary school teaching. The publication categorizes tasks based on the degree of content integration and explores their application in science subjects and mathematics. Special attention is given to the typology of STEM tasks, which is based on factors such as the connection between theory and practice, the use of real-world contexts, and the potential of tasks to support interdisciplinary links. This section presents original learning tasks, supplemented with methodological recommendations for teachers. The book also reflects on teachers’ experiences with implementing these integrated tasks in the classroom, identifies key barriers, and offers suggestions for overcoming them.This publication is intended for teachers of science and technical subjects, teacher education students, and anyone interested in innovative teaching approaches. It serves as a source of inspiration for implementing integrated learning tasks in practice and provides ideas for creating original educational activities.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7694-105-2

  • Počet stran knihy

    222

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Kód UT WoS knihy