Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How the students chased perpendicular lines in GeoGebra Classroom

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F22%3A43907639" target="_blank" >RIV/60076658:12410/22:43907639 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How the students chased perpendicular lines in GeoGebra Classroom

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on the issue of what solution strategies do secondary school students provide while performing non-standard geometric constructions. For this purpose, we developed an interactive electronic environment in GeoGebra Classroom and, in that environment, we let students construct perpendicular lines in multiple ways. We formulated the task for students so that it corresponded with their school geometry curriculum but in a non-standard open-ended way. Then we analyzed students&apos; constructions qualitatively. Findings showed that the students were usually able to solve the task but just a few of them were able to generate multiple strategies. However, creative constructional approach appeared in data indicating the significance of the assignment or instruction where a variety of mathematical approaches are possible.

  • Název v anglickém jazyce

    How the students chased perpendicular lines in GeoGebra Classroom

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on the issue of what solution strategies do secondary school students provide while performing non-standard geometric constructions. For this purpose, we developed an interactive electronic environment in GeoGebra Classroom and, in that environment, we let students construct perpendicular lines in multiple ways. We formulated the task for students so that it corresponded with their school geometry curriculum but in a non-standard open-ended way. Then we analyzed students&apos; constructions qualitatively. Findings showed that the students were usually able to solve the task but just a few of them were able to generate multiple strategies. However, creative constructional approach appeared in data indicating the significance of the assignment or instruction where a variety of mathematical approaches are possible.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12)

  • ISBN

    979-12-210-2537-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    "2889–2896"

  • Název nakladatele

    Free University of Bozen-Bolzano, Italy and ERME

  • Místo vydání

    Bozen-Bolzano, Italy

  • Místo konání akce

    Bolzano (online)

  • Datum konání akce

    2. 2. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku