Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Understanding loops: What are the misconceptions of lower-secondary pupils?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F23%3A43906572" target="_blank" >RIV/60076658:12410/23:43906572 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://infedu.vu.lt/journal/INFEDU/article/744/info" target="_blank" >https://infedu.vu.lt/journal/INFEDU/article/744/info</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15388/infedu.2023.20" target="_blank" >10.15388/infedu.2023.20</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Understanding loops: What are the misconceptions of lower-secondary pupils?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article describes a study carried out on pupils aged 12-13 with no prior programming experience. The study examined how they learn to use loops with a fixed number of repetitions. Pupils were given a set of programming tasks to solve, without any preparatory or accompanying instruction or explanation, in a block-based visual programming environment. Pupils’ programs were analyzed to identify possible misconceptions and factors influencing them. Four misconceptions involving comprehension of the loop concept and repeat command were detected. Some of these misconceptions were found to have an impact on a pupil’s need to ask the computer to check the correctness of his/her program. Some of the changes made to tasks had an impact on the frequency of these misconceptions and could be the factors influencing them. Teachers and course book writers will be able to use the results of our research to create an appropriate curriculum. This will enable pupils to acquire and subsequently deal with misconceptions that could prevent the correct understanding of created concepts.

  • Název v anglickém jazyce

    Understanding loops: What are the misconceptions of lower-secondary pupils?

  • Popis výsledku anglicky

    The article describes a study carried out on pupils aged 12-13 with no prior programming experience. The study examined how they learn to use loops with a fixed number of repetitions. Pupils were given a set of programming tasks to solve, without any preparatory or accompanying instruction or explanation, in a block-based visual programming environment. Pupils’ programs were analyzed to identify possible misconceptions and factors influencing them. Four misconceptions involving comprehension of the loop concept and repeat command were detected. Some of these misconceptions were found to have an impact on a pupil’s need to ask the computer to check the correctness of his/her program. Some of the changes made to tasks had an impact on the frequency of these misconceptions and could be the factors influencing them. Teachers and course book writers will be able to use the results of our research to create an appropriate curriculum. This will enable pupils to acquire and subsequently deal with misconceptions that could prevent the correct understanding of created concepts.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Informatics in Education

  • ISSN

    1648-5831

  • e-ISSN

    2335-8971

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    30

  • Strana od-do

    525-554

  • Kód UT WoS článku

    001143536500001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85172183413