Výsledky sociálně znevýhodněných žáků v soutěži Bobřík informatiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F23%3A43906821" target="_blank" >RIV/60076658:12410/23:43906821 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.didinfo.net/images/Zbornik_DidInfo%202023_final%201.pdf" target="_blank" >https://www.didinfo.net/images/Zbornik_DidInfo%202023_final%201.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výsledky sociálně znevýhodněných žáků v soutěži Bobřík informatiky
Popis výsledku v původním jazyce
Podle Strategie 2030+ je jedním z největších problémů českého školství nerovnost v přístupu ke kvalitnímu vzdělávání [1].Zajímalo nás, jak se tato nerovnost projevuje v soutěži Bobřík informatiky a jak v jednotlivých složkách informatického myšlení. Dále nás zajímalo, zda s věkem dochází k vývoji nerovnosti. Ze škol zúčastněných v soutěži jsme proto vybrali školy se zvýšeným podílem sociálně znevýhodněných žáků (dále ZPSZŽ). Jejich výsledky jsme pak porovnali s výsledky ostatních škol zúčastněných v soutěži Bobřík informatiky. Výsledky ukazují na statisticky významné rozdíly v informatickém myšlení mezi žáky z běžných škol a ZPSZŽ škol, přičemž tyto rozdíly se s věkem žáků postupně prohlubují. Dále jsme nalezli statisticky významné rozdíly ve všech složkách informatického myšlení mezi žáky z běžných škol a ZPSZŽ škol. Největší rozdíly jsme nalezli u složek abstrakce a hledání opakujících se vzorů
Název v anglickém jazyce
Results of socially disadvantaged pupils in the Bebraschallenge 2022
Popis výsledku anglicky
According to the 2030+ strategy, one of the biggest problems in theCzech education system is inequality in access to quality education[1]. Our main research aim is thus to ascertain divides incomputational thinking. We were also interested in timedevelopment of this inequality. Therefore, we selected schools witha higher proportion of socially disadvantaged pupils (hereafterreferred to as ZPSZŽ) and the rest schools participating in theBebras Challenge. We compared this two groups. The results showstatistically significant differences in computational thinkingbetween pupils from mainstream schools and ZPSZŽ schools, thesedifferences widening as pupils age. Furthermore, we foundstatistically significant differences in all components ofcomputational thinking between pupils from mainstream schoolsand ZPSZŽ schools. We found the largest differences were in thecomponents of abstraction and finding repeating patterns.(PDF) Results of socially disadvantaged pupils in the Bebras challenge 2022. Available from: https://www.researchgate.net/publication/370353934_Results_of_socially_disadvantaged_pupils_in_the_Bebras_challenge_2022 [accessed Jan 12 2024].
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Didinfo 2023
ISBN
978-80-557-2038-8
ISSN
2454-051X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
59-63
Název nakladatele
Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied v Banskej Bystrici, Slovensko
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
Banská Bystrica, Slovensko
Datum konání akce
29. 3. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—