Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výsledky sociálně znevýhodněných žáků v soutěži Bobřík informatiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F23%3A43906821" target="_blank" >RIV/60076658:12410/23:43906821 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.didinfo.net/images/Zbornik_DidInfo%202023_final%201.pdf" target="_blank" >https://www.didinfo.net/images/Zbornik_DidInfo%202023_final%201.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výsledky sociálně znevýhodněných žáků v soutěži Bobřík informatiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Podle Strategie 2030+ je jedním z největších problémů českého školství nerovnost v přístupu ke kvalitnímu vzdělávání [1].Zajímalo nás, jak se tato nerovnost projevuje v soutěži Bobřík informatiky a jak v jednotlivých složkách informatického myšlení. Dále nás zajímalo, zda s věkem dochází k vývoji nerovnosti. Ze škol zúčastněných v soutěži jsme proto vybrali školy se zvýšeným podílem sociálně znevýhodněných žáků (dále ZPSZŽ). Jejich výsledky jsme pak porovnali s výsledky ostatních škol zúčastněných v soutěži Bobřík informatiky. Výsledky ukazují na statisticky významné rozdíly v informatickém myšlení mezi žáky z běžných škol a ZPSZŽ škol, přičemž tyto rozdíly se s věkem žáků postupně prohlubují. Dále jsme nalezli statisticky významné rozdíly ve všech složkách informatického myšlení mezi žáky z běžných škol a ZPSZŽ škol. Největší rozdíly jsme nalezli u složek abstrakce a hledání opakujících se vzorů

  • Název v anglickém jazyce

    Results of socially disadvantaged pupils in the Bebraschallenge 2022

  • Popis výsledku anglicky

    According to the 2030+ strategy, one of the biggest problems in theCzech education system is inequality in access to quality education[1]. Our main research aim is thus to ascertain divides incomputational thinking. We were also interested in timedevelopment of this inequality. Therefore, we selected schools witha higher proportion of socially disadvantaged pupils (hereafterreferred to as ZPSZŽ) and the rest schools participating in theBebras Challenge. We compared this two groups. The results showstatistically significant differences in computational thinkingbetween pupils from mainstream schools and ZPSZŽ schools, thesedifferences widening as pupils age. Furthermore, we foundstatistically significant differences in all components ofcomputational thinking between pupils from mainstream schoolsand ZPSZŽ schools. We found the largest differences were in thecomponents of abstraction and finding repeating patterns.(PDF) Results of socially disadvantaged pupils in the Bebras challenge 2022. Available from: https://www.researchgate.net/publication/370353934_Results_of_socially_disadvantaged_pupils_in_the_Bebras_challenge_2022 [accessed Jan 12 2024].

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Didinfo 2023

  • ISBN

    978-80-557-2038-8

  • ISSN

    2454-051X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    59-63

  • Název nakladatele

    Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied v Banskej Bystrici, Slovensko

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Místo konání akce

    Banská Bystrica, Slovensko

  • Datum konání akce

    29. 3. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku