Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hyperspace pro formativní hodnocení a badatelsky orientovanou výuku: Koncepce – vývoj – aplikace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F23%3A43907901" target="_blank" >RIV/60076658:12410/23:43907901 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14410/23:00134581

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/38212/32458" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/38212/32458</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2023-2-185" target="_blank" >10.5817/PedOr2023-2-185</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hyperspace pro formativní hodnocení a badatelsky orientovanou výuku: Koncepce – vývoj – aplikace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Badatelsky orientovaná výuka a formativní hodnocení jsou představiteli moderních metod a postupů ve výuce. Aby mohly být smysluplně a efektivně pou¬žívány, je nutné vytvořit příležitosti k tomu, aby se s nimi učitelé seznamovali, pro¬mýšleli je a propojovali je s cíli a obsahy výuky. Tento text si klade za cíl představit online multimediální vzdělávací prostředí Hyperspace, které formou videozáznamů, textových a obrázkových popisů výuky představuje badatelsky orientovanou výuku a formativní hodnocení, a vede uživatele k jejich reflexi. Cílovou skupinou pro toto prostředí jsou (budoucí) učitelé i vzdělavatelé učitelů. Text nejprve představuje teo¬retická východiska, na kterých je prostředí postaveno, poté jeho design a vývoj. De¬tailně jsou popsány jednotlivé komponenty i možnosti práce s Hyperspace pro různé cílové skupiny. Na závěr jsou diskutovány výzvy pro budoucí rozvoj Hyperspace. Text je určen především vzdělavatelům učitelů, kteří chtějí využívat multimediální pro¬středí pro podporu (budoucích) učitelů.

  • Název v anglickém jazyce

    Hyperspace for formative assessment and inquiry-based teaching: Design – development – application

  • Popis výsledku anglicky

    Inquiry-based learning and formative assessment represent modern trends in education. Should they be used meaningfully and effectively to support pupil learning, teachers need to be provided with opportunities to learn about them, reflect on them and connect them to educational aims and content. This paper describes an online multimedia educational environment (Hyperspace) that introduces inquiry-based education and formative assessment through video sequences and textual/visual representations of teaching and learning, and supports the users in their reflection. Hyperspace is designed for (prospective) teachers and also teacher educators. The paper first mentions the theoretical background of Hyperspace, then its design and development. Individual components of the environment, as well as suggested procedures for working with it are described in detail. The text concludes with a discussion on the challenges of further development of Hyperspace. The paper is intended primarily for teacher educators who wish to use a multimedia environment for supporting (prospective) teachers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000368" target="_blank" >TL02000368: Hyperspace pro formativní hodnocení a badatelsky orientovanou výuku v přírodovědných předmětech a matematice</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

    1805-9511

  • Svazek periodika

    33

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    29

  • Strana od-do

    185-213

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus