Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sonda do (ne)znalostí studentů v užívání aritmetického a geometrického průměru na vysoké škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43907946" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43907946 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12510/24:43907946

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/2675" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/2675</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sonda do (ne)znalostí studentů v užívání aritmetického a geometrického průměru na vysoké škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá užítím aritmetického a geometrického průměru ve finanční matematice na vysoké škole. Z výsledků dotazníkového šetření vyplývá značná chybovost studentů při volbě aritmetického nebo geometrického průměru jako matematického nástroje při řešení úloh. Text připomíná matematickou definici, statistický význam a základní vlastnosti geometrického průměru. Jako vzor pro správné použití geometrického průměru obsahuje článek více typových úloh z finanční matematiky, jejichž řešení může významně přispět k většímu porozumění těchto středních hodnot, a tím i k vyšší úspěšnosti studentů v předmětu Finanční matematika na vysoké škole.

  • Název v anglickém jazyce

    A probe into students' (lack of) knowledge in the use of arithmetic and geometric means at university

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the use of arithmetic and geometric mean in financial mathematics at university. The results of the questionnaire show a significant error rate of students when choosing the arithmetic or geometric mean as a mathematical tool when solving problems. The text recalls the mathematical definition, statistical meaning and basic properties of the geometric mean. As a model for the correct use of the geometric mean, the article contains several typical problems from financial mathematics, the solution of which can significantly contribute to a greater understanding of these mean values, and thus to a higher success of students in the subject of Financial Mathematics at university.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10103 - Statistics and probability

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Učitel matematiky

  • ISSN

    1210-9037

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    15-32

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus