Sonda do (ne)znalostí studentů v užívání aritmetického a geometrického průměru na vysoké škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43907946" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43907946 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12510/24:43907946
Výsledek na webu
<a href="https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/2675" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/2675</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sonda do (ne)znalostí studentů v užívání aritmetického a geometrického průměru na vysoké škole
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá užítím aritmetického a geometrického průměru ve finanční matematice na vysoké škole. Z výsledků dotazníkového šetření vyplývá značná chybovost studentů při volbě aritmetického nebo geometrického průměru jako matematického nástroje při řešení úloh. Text připomíná matematickou definici, statistický význam a základní vlastnosti geometrického průměru. Jako vzor pro správné použití geometrického průměru obsahuje článek více typových úloh z finanční matematiky, jejichž řešení může významně přispět k většímu porozumění těchto středních hodnot, a tím i k vyšší úspěšnosti studentů v předmětu Finanční matematika na vysoké škole.
Název v anglickém jazyce
A probe into students' (lack of) knowledge in the use of arithmetic and geometric means at university
Popis výsledku anglicky
The article deals with the use of arithmetic and geometric mean in financial mathematics at university. The results of the questionnaire show a significant error rate of students when choosing the arithmetic or geometric mean as a mathematical tool when solving problems. The text recalls the mathematical definition, statistical meaning and basic properties of the geometric mean. As a model for the correct use of the geometric mean, the article contains several typical problems from financial mathematics, the solution of which can significantly contribute to a greater understanding of these mean values, and thus to a higher success of students in the subject of Financial Mathematics at university.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
10103 - Statistics and probability
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Učitel matematiky
ISSN
1210-9037
e-ISSN
—
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
15-32
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—