Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ROZŠÍŘENÍ SOFTWARU SCRATCH PRO ROBOTICKOU UČEBNÍ POMŮCKU LEGO MINDSTORMS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43908828" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43908828 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-202401-0005_rozsireni_softwaru_scratch_pro_robotickou_ucebni_pomucku_lego_mindstorms.php" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-202401-0005_rozsireni_softwaru_scratch_pro_robotickou_ucebni_pomucku_lego_mindstorms.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2024.005" target="_blank" >10.5507/jtie.2024.005</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ROZŠÍŘENÍ SOFTWARU SCRATCH PRO ROBOTICKOU UČEBNÍ POMŮCKU LEGO MINDSTORMS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá testováním rozšíření online blokového programovacíhoprostředí Scratch pro LEGO Mindstorms EV3 na úlohách z učebnice Robotika s LEGOMindstorms pro 2. stupeň základní školy vzniklé v rámci projektu PRIM (Podpora rozvíjení informatického myšlení). Učebnice byla sepsána pro SW, který se dnes již nevyužívá. Z těchto důvodů jsme se rozhodli ověřit, zda lze všechny tyto úlohy naprogramovat v blokovém programovacím jazyce Scratch a s pár vybranými čtenáře seznámit.Poukazujeme na fakta, jak moc je rozšíření Scratche kompatibilní se stavebnicí, kterépříkazy fungují a které naopak nefungují či pracují s odchylkami ve vztahu k popisovaným úlohám. Realizace jednotlivých úloh je doplněna o nutné úpravy a obrázkyjednotlivých nově vytvořených kódů z prostředí Scratch. Všechny úlohy z učebniceRobotika s LEGO Mindstorms pro 2. stupeň ZŠ lze za určitých úprav ve Scratchi splnit.

  • Název v anglickém jazyce

    SCRATCH SOFTWARE EXTENSION FOR THE LEGO MINDSTORMS ROBOTIC LEARNING TOOL

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the testing of the extension of the online block programming environment Scratch for Lego Mindstorms EV3 on tasks from the textbookRobotics with Lego Mindstorms for the 2nd grade of primary school created within thePRIM project (Support for the development of computational thinking). The textbookwas written for software that is no longer used today. For these reasons, we decided tocheck whether all these tasks can be programmed in the block programming languageScratch and to present a few selected ones to the reader. We point out the facts howcompatible the Scratch extension is with the building block, which commands work andwhich ones don’t work or work with deviations in relation to the described tasks. Theimplementation of each task is accompanied by necessary modifications and picturesof each newly created code from the Scratch environment. All tasks from the textbookRobotics with Lego Mindstorms for the 2nd grade of primary school can be completedin Scratch with some modifications.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Technology and Information Education

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

    1803-6805

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    73-84

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus