ROZŠÍŘENÍ SOFTWARU SCRATCH PRO ROBOTICKOU UČEBNÍ POMŮCKU LEGO MINDSTORMS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43908828" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43908828 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-202401-0005_rozsireni_softwaru_scratch_pro_robotickou_ucebni_pomucku_lego_mindstorms.php" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-202401-0005_rozsireni_softwaru_scratch_pro_robotickou_ucebni_pomucku_lego_mindstorms.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2024.005" target="_blank" >10.5507/jtie.2024.005</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ROZŠÍŘENÍ SOFTWARU SCRATCH PRO ROBOTICKOU UČEBNÍ POMŮCKU LEGO MINDSTORMS
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá testováním rozšíření online blokového programovacíhoprostředí Scratch pro LEGO Mindstorms EV3 na úlohách z učebnice Robotika s LEGOMindstorms pro 2. stupeň základní školy vzniklé v rámci projektu PRIM (Podpora rozvíjení informatického myšlení). Učebnice byla sepsána pro SW, který se dnes již nevyužívá. Z těchto důvodů jsme se rozhodli ověřit, zda lze všechny tyto úlohy naprogramovat v blokovém programovacím jazyce Scratch a s pár vybranými čtenáře seznámit.Poukazujeme na fakta, jak moc je rozšíření Scratche kompatibilní se stavebnicí, kterépříkazy fungují a které naopak nefungují či pracují s odchylkami ve vztahu k popisovaným úlohám. Realizace jednotlivých úloh je doplněna o nutné úpravy a obrázkyjednotlivých nově vytvořených kódů z prostředí Scratch. Všechny úlohy z učebniceRobotika s LEGO Mindstorms pro 2. stupeň ZŠ lze za určitých úprav ve Scratchi splnit.
Název v anglickém jazyce
SCRATCH SOFTWARE EXTENSION FOR THE LEGO MINDSTORMS ROBOTIC LEARNING TOOL
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the testing of the extension of the online block programming environment Scratch for Lego Mindstorms EV3 on tasks from the textbookRobotics with Lego Mindstorms for the 2nd grade of primary school created within thePRIM project (Support for the development of computational thinking). The textbookwas written for software that is no longer used today. For these reasons, we decided tocheck whether all these tasks can be programmed in the block programming languageScratch and to present a few selected ones to the reader. We point out the facts howcompatible the Scratch extension is with the building block, which commands work andwhich ones don’t work or work with deviations in relation to the described tasks. Theimplementation of each task is accompanied by necessary modifications and picturesof each newly created code from the Scratch environment. All tasks from the textbookRobotics with Lego Mindstorms for the 2nd grade of primary school can be completedin Scratch with some modifications.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
1803-6805
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
73-84
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—