Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Světová literatura v pedagogické praxi zemí V4

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43908889" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43908889 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.stredoeuropskepohlady.fss.ukf.sk/wp-content/uploads/2024/08/9-Schacherl.pdf" target="_blank" >https://www.stredoeuropskepohlady.fss.ukf.sk/wp-content/uploads/2024/08/9-Schacherl.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17846/CEV.2024.06.1.101-113" target="_blank" >10.17846/CEV.2024.06.1.101-113</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Světová literatura v pedagogické praxi zemí V4

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem studie je hledání kvantitativního i kvalitativního postavení, a s tím spojené úlohy, specifičnosti a významu světové literatury u čtyř geopoliticky blízkých zemí střední Evropy na základě excerpce zastoupení konkrétních autorů a děl světové literatury v závazné pedagogické dokumentaci středoškolského studia s maturitní zkouškou. Provedená srovnání konkretizovaného zastoupení národní a světové literatury v obsahových a výkonových standardech povinné časti maturitní zkoušky v jednotlivých zemích ukázala mezi státy Visegrádské skupiny příznakové kvantitativní i kvalitativní odlišnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    World Literature in the Pedagogical Practice of the V4 Countries.

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study is to search for the quantitative and qualitative position, and the related role, specificity, and significance of world literature in four geopolitically close countries of Central Europe on the basis of an excerpt of the representation of specific authors and works of world literature in the obligatory pedagogical documentation of secondary school studies with the final examination. Comparisons of the literature lists show that the concept of world literature is perceived differently in the pedagogical practice of the countries studied. There are differences between countries in the proportional distribution of national and world literature, as well as in the specific preference for national literatures representing world literature.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60204 - General literature studies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Stredoeuropské pohlady

  • ISSN

    2644-6367

  • e-ISSN

    2644-6472

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    101-113

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus