Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Informatika s bobříkem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43909068" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43909068 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ibobr.cz/ucebnice/" target="_blank" >https://ibobr.cz/ucebnice/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Informatika s bobříkem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato učebnice nabízí výběr informatických úloh pro 2. stupeň ZŠ ze soutěže Bobřík informatiky. Úlohy byly odladěny v mezinárodním recenzním procesu, vybrány pro české školy a poté otestovány na desetitisících žáků, soutěžících v národních kolech soutěže. Učebnice v řadě témat doplňuje a rozšiřuje sadu učebnic informatiky iMyšlení. Všechny úlohy mají jeden společný jmenovatel, a tím je rozvíjení informatického myšlení, některé jeho složky. Každá z úloh obsahuje klíčový informatický koncept, který musí žák uchopit, porozumět mu, zasadit jej do kontextu zadání úlohy a použitím vlastního uvažování úlohu vyřešit. Úlohy podporují jiný způsob práce se žákem a jiné metody, než je praktická činnost s počítačem, při níž se něco sestavuje, vyvíjí nebo vytváří. Jsou zaměřeny na uvažování, diskusi, argumentaci.

  • Název v anglickém jazyce

    Informatics with the beaver

  • Popis výsledku anglicky

    This textbook offers a selection of computer science tasks for the lower-secondary school from the Bebras challenge contest. The tasks were fine-tuned in an international review process, selected for Czech schools and then tested on tens of thousands of students competing in the national rounds of the competition. The textbook complements and expands the iMyšlení set of computer science textbooks in a number of topics. All tasks have one common denominator, which is the development of computational thinking, some of its components. Each of the tasks contains a key computer science concept that the student must grasp, understand, place it in the context of the task assignment and use their own reasoning to solve the task. The tasks support a different way of working with the student and other methods than practical computer activities in which something is assembled, developed or created. They are focused on thinking, discussion, and argumentation.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů