Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přispívá badatelsky orientovaná výuka k rozvoji informatického myšlení?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F22%3A43905222" target="_blank" >RIV/60076658:12410/22:43905222 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pdfweb.truni.sk/katedry/kps/veda-vyskum?juvenilia-paedagogica-2022#zbornik" target="_blank" >https://pdfweb.truni.sk/katedry/kps/veda-vyskum?juvenilia-paedagogica-2022#zbornik</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přispívá badatelsky orientovaná výuka k rozvoji informatického myšlení?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nově pojatá informatika zaměřená na rozvíjení informatického myšlení žáků hledá nová témataa nové moderní metody výuky podporující aktivního žáka. Ve školním prostředí se robotika jevíjako vhodné vzdělávací téma pro výuku informatických předmětů. Téma badatelsky orientovanévýuky je v dostupných zdrojích vnímáno jako objevné, v informatice obecně a též v robotice jetoto téma prakticky neprobádané. Proto je výzkum zaměřen na vedení výuky základů robotikybadatelsky orientovanými úlohami. Cílem výzkumu je zjistit, zda badatelsky orientovaná výukarobotiky přispívá k rozvoji informatického myšlení žáků druhého stupně základních školv těchto třech složkách (algoritmizace, abstrakce a evaluace).

  • Název v anglickém jazyce

    Does inquiry-based learning contribute to the development of computational thinking?

  • Popis výsledku anglicky

    Newly conceived computer science focused on developing students&apos; computational thinking is looking for new topics and new modern teaching methods supporting active learners. In the school environment, robotics seems to be a suitable educational topic for teaching computer science subjects. The topic of inquiry-oriented learning is perceived as exploratory in the available resources, but in computer science in general and also in robotics this topic is practically unexplored. Therefore, the research focuses on guiding the teaching of robotics fundamentals with research-oriented tasks. The aim of the research is to determine whether research-oriented robotics teaching contributes to the development of computational thinking in second grade primary school students in the three components (algorithmization, abstraction and evaluation).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov

  • ISBN

    978-80-568-0503-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    95-100

  • Název nakladatele

    Trnavská univerzita v Trnavě

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Trnava

  • Datum konání akce

    11. 2. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku