Přispívá badatelsky orientovaná výuka k rozvoji informatického myšlení?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F22%3A43905222" target="_blank" >RIV/60076658:12410/22:43905222 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pdfweb.truni.sk/katedry/kps/veda-vyskum?juvenilia-paedagogica-2022#zbornik" target="_blank" >https://pdfweb.truni.sk/katedry/kps/veda-vyskum?juvenilia-paedagogica-2022#zbornik</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přispívá badatelsky orientovaná výuka k rozvoji informatického myšlení?
Popis výsledku v původním jazyce
Nově pojatá informatika zaměřená na rozvíjení informatického myšlení žáků hledá nová témataa nové moderní metody výuky podporující aktivního žáka. Ve školním prostředí se robotika jevíjako vhodné vzdělávací téma pro výuku informatických předmětů. Téma badatelsky orientovanévýuky je v dostupných zdrojích vnímáno jako objevné, v informatice obecně a též v robotice jetoto téma prakticky neprobádané. Proto je výzkum zaměřen na vedení výuky základů robotikybadatelsky orientovanými úlohami. Cílem výzkumu je zjistit, zda badatelsky orientovaná výukarobotiky přispívá k rozvoji informatického myšlení žáků druhého stupně základních školv těchto třech složkách (algoritmizace, abstrakce a evaluace).
Název v anglickém jazyce
Does inquiry-based learning contribute to the development of computational thinking?
Popis výsledku anglicky
Newly conceived computer science focused on developing students' computational thinking is looking for new topics and new modern teaching methods supporting active learners. In the school environment, robotics seems to be a suitable educational topic for teaching computer science subjects. The topic of inquiry-oriented learning is perceived as exploratory in the available resources, but in computer science in general and also in robotics this topic is practically unexplored. Therefore, the research focuses on guiding the teaching of robotics fundamentals with research-oriented tasks. The aim of the research is to determine whether research-oriented robotics teaching contributes to the development of computational thinking in second grade primary school students in the three components (algorithmization, abstraction and evaluation).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov
ISBN
978-80-568-0503-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
95-100
Název nakladatele
Trnavská univerzita v Trnavě
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Trnava
Datum konání akce
11. 2. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—