Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Badatelsky orientovaná výuka robotiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F20%3A43901998" target="_blank" >RIV/60076658:12410/20:43901998 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Badatelsky orientovaná výuka robotiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Disertační práce se zaměřuje na badatelsky orientovanou výuku robotiky. Téma badatelsky orientované výuky je v dostupných zdrojích nejednoznačně definované, v robotice je toto téma prakticky neprobádané. Ve školním prostředí se robotika jeví jako nový prostředek pro výuku informatických předmětů, a proto je výzkum zaměřen na vedení vyučovací hodiny badatelsky orientovanými úlohami. Cílem výzkumu je zjistit, zda badatelsky orientovaná výuka robotiky přispívá k rozvoji informatického myšlení žáků druhého stupně základních škol v těchto třech složkách (algoritmizace, abstrakce a evaluace). Jedná se o kvalitativní výzkum využívající metodu akčního výzkumu. Sběr dat bude zajišťován pomocí rozhovorů s žáky, učiteli, pozorováním a natáčením žáků při práci. Zjištěné poznatky mohou přispět k rozvoji výuky informatiky.

  • Název v anglickém jazyce

    Inquiry-Based Learning of Robotics Inquiry - Based Learning of Robotics

  • Popis výsledku anglicky

    This dissertation focuses on inquiry-based learning of robotics. The topic of inquiry-based learning is ambiguously defined in the available sources, in robotics this topic is practically unexplored. In the school environment robotics appears to be a new tool for teaching of computer science subjects and therefore the research is focused on leading the lesson with inquiry-based tasks. The aim of the research is to find out whether inquiry-based learning of robotics contributes to the development of computer thinking of secondary school pupils in these three components (algorithmization, abstraction and evaluation). It is a qualitative research using the method of action research. Data collection will be provided through interviews with students, teachers, observation and filming of students during their work. Ascertained findings can contribute to the development of computer science teaching.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information and Communication Technologies in Education

  • ISBN

    978-80-7599-210-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    21-29

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    PF, Ostravská univerzita v Ostravě

  • Datum konání akce

    8. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku