Jak učitelé ZŠ vnímají badatelsky orientovanou výuku robotiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43908857" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43908857 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.didinfo.net/images/DidInfo/files/Didinfo_2024_inter.pdf" target="_blank" >https://www.didinfo.net/images/DidInfo/files/Didinfo_2024_inter.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak učitelé ZŠ vnímají badatelsky orientovanou výuku robotiky
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá badatelsky orientovanou výukou (BOV) robotiky a jejím vnímáním učiteli nadruhém stupni základní školy. Téma badatelsky orientované výuky je v dostupných zdrojích vnímánojako objevné, v informatice obecně a též v robotice je toto téma prakticky neprobádané. Na základěrealizované výuky touto metodou jsme s aprobovanými učiteli informatiky uskutečnili hloubkovépolostrukturované rozhovory o výuce založené na bádání. Z výsledků je patrné, že většina námioslovených učitelů vnímá badatelsky orientovanou výuku robotiky pozitivně např. v aktivizaci žáků,radosti z objevů, vzájemné komunikaci atd., i za předpokladu větší časové náročnosti na kvalitupřípravy. Právě náročnost přípravy je vnímána učiteli jako největší negativum BOV.
Název v anglickém jazyce
How do primary school teachers perceive inquiry based learning for robotics
Popis výsledku anglicky
The article deals with inquiry-based learning (IBL) of robotics and its perception by teachers at the lower secondary school level. The topic of inquiry-based learning is considered innovative in the available sources, and in computer science in general and robotics in particular, this topic is practically unexplored. Based on the implementation of teaching using this method, we conducted in-depth semi-structured interviews with certified computer science teachers about inquiry-based learning. The results show that most of the teachers we interviewed perceive inquiry-based learning of robotics positively, for example, in terms of student engagement, joy of discovery, mutual communication, etc., despite the greater time demands on the quality of preparation. The preparation time required is perceived by teachers as the biggest drawback of IBL.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Didinfo 2024: New Perspective in Informatics Education, International Proceedings on Teaching Informatics
ISBN
978-80-7494-708-7
ISSN
2454-051X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
64-73
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
7. 2. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—