Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jak učitelé ZŠ vnímají badatelsky orientovanou výuku robotiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43908857" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43908857 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.didinfo.net/images/DidInfo/files/Didinfo_2024_inter.pdf" target="_blank" >https://www.didinfo.net/images/DidInfo/files/Didinfo_2024_inter.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jak učitelé ZŠ vnímají badatelsky orientovanou výuku robotiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá badatelsky orientovanou výukou (BOV) robotiky a jejím vnímáním učiteli nadruhém stupni základní školy. Téma badatelsky orientované výuky je v dostupných zdrojích vnímánojako objevné, v informatice obecně a též v robotice je toto téma prakticky neprobádané. Na základěrealizované výuky touto metodou jsme s aprobovanými učiteli informatiky uskutečnili hloubkovépolostrukturované rozhovory o výuce založené na bádání. Z výsledků je patrné, že většina námioslovených učitelů vnímá badatelsky orientovanou výuku robotiky pozitivně např. v aktivizaci žáků,radosti z objevů, vzájemné komunikaci atd., i za předpokladu větší časové náročnosti na kvalitupřípravy. Právě náročnost přípravy je vnímána učiteli jako největší negativum BOV.

  • Název v anglickém jazyce

    How do primary school teachers perceive inquiry based learning for robotics

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with inquiry-based learning (IBL) of robotics and its perception by teachers at the lower secondary school level. The topic of inquiry-based learning is considered innovative in the available sources, and in computer science in general and robotics in particular, this topic is practically unexplored. Based on the implementation of teaching using this method, we conducted in-depth semi-structured interviews with certified computer science teachers about inquiry-based learning. The results show that most of the teachers we interviewed perceive inquiry-based learning of robotics positively, for example, in terms of student engagement, joy of discovery, mutual communication, etc., despite the greater time demands on the quality of preparation. The preparation time required is perceived by teachers as the biggest drawback of IBL.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Didinfo 2024: New Perspective in Informatics Education, International Proceedings on Teaching Informatics

  • ISBN

    978-80-7494-708-7

  • ISSN

    2454-051X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    64-73

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    7. 2. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku