Developing Logical Thinking Through Tasks in Mathematics Textbooks
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F21%3A00009182" target="_blank" >RIV/46747885:24510/21:00009182 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol3No2/Vol3No2_Brehovsky-Prihonska.pdf" target="_blank" >http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol3No2/Vol3No2_Brehovsky-Prihonska.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Developing Logical Thinking Through Tasks in Mathematics Textbooks
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents an analysis of selected mathematics textbooks for the first level of primary schools. The aim of our study was to pinpoint tasks within these textbooks that contribute to the development of logical thinking in pupils. Based on a quantitative evaluation of these tasks, we proposed a task categorisation, which will serve as a basis for further research.
Název v anglickém jazyce
Developing Logical Thinking Through Tasks in Mathematics Textbooks
Popis výsledku anglicky
This paper presents an analysis of selected mathematics textbooks for the first level of primary schools. The aim of our study was to pinpoint tasks within these textbooks that contribute to the development of logical thinking in pupils. Based on a quantitative evaluation of these tasks, we proposed a task categorisation, which will serve as a basis for further research.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Elementary Mathematics Education Journal
ISSN
2694-8133
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
2694-8133
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
6-14
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—