Learning to Learn From the Textbook: the Case of Novice Textbook Learners
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43872335" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43872335 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://repozytorium.amu.edu.pl/jspui/handle/10593/12338" target="_blank" >https://repozytorium.amu.edu.pl/jspui/handle/10593/12338</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14746/se.2014.30.16" target="_blank" >10.14746/se.2014.30.16</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Learning to Learn From the Textbook: the Case of Novice Textbook Learners
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of this paper is to describe aspects of the textbook that a novice textbook learner has to recognize and use in order to make learning efficient. These aspects are (a) text genre, (b) special language, (c) navigation through the textbook, and(d) textbook tasks. The paper culminates in describing and analyzing thinking operations the textbook learner has to utilize in order to carry out the textbook tasks. The description of textbook elements and processes is anchored in the context of socialization of the child into the printed culture.
Název v anglickém jazyce
Learning to Learn From the Textbook: the Case of Novice Textbook Learners
Popis výsledku anglicky
The purpose of this paper is to describe aspects of the textbook that a novice textbook learner has to recognize and use in order to make learning efficient. These aspects are (a) text genre, (b) special language, (c) navigation through the textbook, and(d) textbook tasks. The paper culminates in describing and analyzing thinking operations the textbook learner has to utilize in order to carry out the textbook tasks. The description of textbook elements and processes is anchored in the context of socialization of the child into the printed culture.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Edukacyjne
ISSN
1233-6688
e-ISSN
—
Svazek periodika
2014
Číslo periodika v rámci svazku
30
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
287-301
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—