Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adaptive E-Learning Textbook Evaluation Methods

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1701HUG" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1701HUG - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Adaptive E-Learning Textbook Evaluation Methods

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the last few years, the research at the University of Ostrava has been focused on the theory of adaptive e-learning and its testing in practice. Quality adaptable textbooks are essential in order for this type of education to be successful. The paper deals with one of the main parts of the stated issue ? an evaluation of adaptive textbooks. Evaluation can be conducted (a) before the start of the education process, (b) immediately after the textbook has been inserted into the LMS, or (c) after the protocol of students? behavior in the on-line mode has been analyzed. The paper describes the theoretical proposition of one type of evaluation and its verification in practice.

  • Název v anglickém jazyce

    Adaptive E-Learning Textbook Evaluation Methods

  • Popis výsledku anglicky

    In the last few years, the research at the University of Ostrava has been focused on the theory of adaptive e-learning and its testing in practice. Quality adaptable textbooks are essential in order for this type of education to be successful. The paper deals with one of the main parts of the stated issue ? an evaluation of adaptive textbooks. Evaluation can be conducted (a) before the start of the education process, (b) immediately after the textbook has been inserted into the LMS, or (c) after the protocol of students? behavior in the on-line mode has been analyzed. The paper describes the theoretical proposition of one type of evaluation and its verification in practice.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Blended Learning Aligning Theory with Practices

  • ISBN

    978-3-319-41164-4

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    105-117

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing Switzerland

  • Místo vydání

    Switzerland

  • Místo konání akce

    Beijing, China

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku