Adaptive E-Learning Textbook Evaluation Methods
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1701HUG" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1701HUG - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Adaptive E-Learning Textbook Evaluation Methods
Popis výsledku v původním jazyce
In the last few years, the research at the University of Ostrava has been focused on the theory of adaptive e-learning and its testing in practice. Quality adaptable textbooks are essential in order for this type of education to be successful. The paper deals with one of the main parts of the stated issue ? an evaluation of adaptive textbooks. Evaluation can be conducted (a) before the start of the education process, (b) immediately after the textbook has been inserted into the LMS, or (c) after the protocol of students? behavior in the on-line mode has been analyzed. The paper describes the theoretical proposition of one type of evaluation and its verification in practice.
Název v anglickém jazyce
Adaptive E-Learning Textbook Evaluation Methods
Popis výsledku anglicky
In the last few years, the research at the University of Ostrava has been focused on the theory of adaptive e-learning and its testing in practice. Quality adaptable textbooks are essential in order for this type of education to be successful. The paper deals with one of the main parts of the stated issue ? an evaluation of adaptive textbooks. Evaluation can be conducted (a) before the start of the education process, (b) immediately after the textbook has been inserted into the LMS, or (c) after the protocol of students? behavior in the on-line mode has been analyzed. The paper describes the theoretical proposition of one type of evaluation and its verification in practice.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Blended Learning Aligning Theory with Practices
ISBN
978-3-319-41164-4
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
105-117
Název nakladatele
Springer International Publishing Switzerland
Místo vydání
Switzerland
Místo konání akce
Beijing, China
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—