Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SUPPORTING EXECUTIVE FUNCTIONS AND LEARNING STRATEGIES USING THE ROPRATEM PROGRAM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43909226" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43909226 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.iase.org/18th-biennia-photos" target="_blank" >https://www.iase.org/18th-biennia-photos</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SUPPORTING EXECUTIVE FUNCTIONS AND LEARNING STRATEGIES USING THE ROPRATEM PROGRAM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Deficits in executive functions are connected both with academic and social failure. The paper presents the results of a study examining the effect of the ROPRATEM program designed for teenage students who need stimulation in work organization, work pace, and integrating perceptual channels. The effect of the program was tested in a quasi-experimental study of elementary school students whose reduced work pace complicated their school work. The benefit of the three-month training is the development of strategies applicable in school situations and improvement in working pace and work organization.

  • Název v anglickém jazyce

    SUPPORTING EXECUTIVE FUNCTIONS AND LEARNING STRATEGIES USING THE ROPRATEM PROGRAM

  • Popis výsledku anglicky

    Deficits in executive functions are connected both with academic and social failure. The paper presents the results of a study examining the effect of the ROPRATEM program designed for teenage students who need stimulation in work organization, work pace, and integrating perceptual channels. The effect of the program was tested in a quasi-experimental study of elementary school students whose reduced work pace complicated their school work. The benefit of the three-month training is the development of strategies applicable in school situations and improvement in working pace and work organization.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Supporting Inclusion with Persons with Disabilities Across the Lifespan

  • ISBN

    978-0-9890212-5-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    140-145

  • Název nakladatele

    INTERNATIONAL ASSOCIATION OF SPECIAL EDUCATION

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Plzeň

  • Datum konání akce

    28. 6. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku