SUPPORTING EXECUTIVE FUNCTIONS AND LEARNING STRATEGIES USING THE ROPRATEM PROGRAM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43909226" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43909226 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.iase.org/18th-biennia-photos" target="_blank" >https://www.iase.org/18th-biennia-photos</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
SUPPORTING EXECUTIVE FUNCTIONS AND LEARNING STRATEGIES USING THE ROPRATEM PROGRAM
Popis výsledku v původním jazyce
Deficits in executive functions are connected both with academic and social failure. The paper presents the results of a study examining the effect of the ROPRATEM program designed for teenage students who need stimulation in work organization, work pace, and integrating perceptual channels. The effect of the program was tested in a quasi-experimental study of elementary school students whose reduced work pace complicated their school work. The benefit of the three-month training is the development of strategies applicable in school situations and improvement in working pace and work organization.
Název v anglickém jazyce
SUPPORTING EXECUTIVE FUNCTIONS AND LEARNING STRATEGIES USING THE ROPRATEM PROGRAM
Popis výsledku anglicky
Deficits in executive functions are connected both with academic and social failure. The paper presents the results of a study examining the effect of the ROPRATEM program designed for teenage students who need stimulation in work organization, work pace, and integrating perceptual channels. The effect of the program was tested in a quasi-experimental study of elementary school students whose reduced work pace complicated their school work. The benefit of the three-month training is the development of strategies applicable in school situations and improvement in working pace and work organization.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Supporting Inclusion with Persons with Disabilities Across the Lifespan
ISBN
978-0-9890212-5-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
140-145
Název nakladatele
INTERNATIONAL ASSOCIATION OF SPECIAL EDUCATION
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Plzeň
Datum konání akce
28. 6. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—