Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedagogové ekonomických disciplín na vysokých školách a praxe - nutná synergie?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F09%3A00011176" target="_blank" >RIV/60076658:12510/09:00011176 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pedagogové ekonomických disciplín na vysokých školách a praxe - nutná synergie?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek poskytuje informace o exploratorní studii realizované na několika českých vysokých školách během let 2008 a 2009. Tato studie byla zaměřena na vnímání hodnoty umístění (stáží) v praxi ze strany vysokoškolských pedagogů v ekonomických disciplínách. Umístění pedagoga v praxi vyžaduje, aby byl pedagog uvolněn do hostitelské organizace na předem určenou dobu a plnil tam dohodnuté úkoly. Hlavními cíli této studie bylo jednak získat informace ohledně vnímání českých vysokoškolských pedagogů ohledně významu zkušenosti z praxe mimo oblast školství, jednak byla zkoumání podrobena validita existujícího teoretického modelu umístění pedagogů v praxi, které vychází z pojetí znalostních komunit popisovaných Lave a Wengerem. Výsledky naznačují, že češtívysokoškoští pedagogové by rádi podobnou zkušenost z praxe podstoupili a že je testovaný model relevantní pro české prostředí a měl by být dále hlouběji zkoumán. Tento model je také vhodný pro stanovení doporučení k stanovení politik na r

  • Název v anglickém jazyce

    University Teachers of Economic Disciplines And Practice - A Needed Synergy?

  • Popis výsledku anglicky

    This article reports on an exploratory study, conducted at a number of universities in the Czech Republic during 2008-09, on the perception of the value of industry placement for academics in economic disciplines. An industry placement requires an academic to be seconded to a relevant industry host organisation for a pre-determined period of time to undertake agreed-to specific tasks. The main aims of this study were to gather information about the perceptions that Czech academics would place on an industry placement experience, and to test validity of a theoretical model of teacher placement in industry which is based on communities of practice as described by Lave and Wenger. The results suggest that the Czech academics would like to undertake such placements and the model of teacher placement in industry is relevant for the Czech environment and should be investigated further. Also, the model could be used for policy recommendations on various levels ? for tertiary education reform

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Bohemiae Meridionales : vědecký časopis pro ekonomiku, řízení a obchod

  • ISSN

    1212-3285

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2009

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus