Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Industry placements for Czech academics: Narrowing the gap between theory and practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F11%3A43883186" target="_blank" >RIV/60076658:12510/11:43883186 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Industry placements for Czech academics: Narrowing the gap between theory and practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper reports on a pilot study of Czech academics on the perception of industry placements as a form of professional development. An industry placement requires an academic to work in a host firm for a pre-determined period of time to undertake an agreed-to job role and perform specific tasks. Using a multi-disciplinary approach, this study gathered information about the perceived value of an industry placement as: i) a means to build capacity in teaching and learning practices for key stakeholders, identified as: universities, industry partners, academics and students; and ii) an opportunity to develop communities of practice, according to the theories of Lave and Wenger (1991), that include the principles of learning through legitimate peripheral participation. Implicit in the communities of practice theory is the formation of networks and voluntary contribution to knowledge by the members of such communities, who make varied contributions through different levels of participati

  • Název v anglickém jazyce

    Industry placements for Czech academics: Narrowing the gap between theory and practice

  • Popis výsledku anglicky

    This paper reports on a pilot study of Czech academics on the perception of industry placements as a form of professional development. An industry placement requires an academic to work in a host firm for a pre-determined period of time to undertake an agreed-to job role and perform specific tasks. Using a multi-disciplinary approach, this study gathered information about the perceived value of an industry placement as: i) a means to build capacity in teaching and learning practices for key stakeholders, identified as: universities, industry partners, academics and students; and ii) an opportunity to develop communities of practice, according to the theories of Lave and Wenger (1991), that include the principles of learning through legitimate peripheral participation. Implicit in the communities of practice theory is the formation of networks and voluntary contribution to knowledge by the members of such communities, who make varied contributions through different levels of participati

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Interdisciplinary Social Sciences

  • ISSN

    1833-1882

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    10

  • Stát vydavatele periodika

    AU - Austrálie

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    233-256

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus