Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Flexible Learning: From Theory to Practical Implications

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F24%3A43974672" target="_blank" >RIV/49777513:23420/24:43974672 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-981-96-0205-6_1" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-981-96-0205-6_1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-981-96-0205-6_1" target="_blank" >10.1007/978-981-96-0205-6_1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Flexible Learning: From Theory to Practical Implications

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This theoretical study pays special attention to flexible learning, the development of which is closely related to societal changes in the 21st century. Flexible forms of education are specific in terms of study organization (unusual time, space, schedule, combination of forms), non-traditional target groups (open access to education, second chance studies, mastery-oriented learning, teaching in a foreign language), and the use of technology (multimedia, digital technology, electronic communication, information systems). This paper discusses theories that support the idea of flexibility in education and their practical implications. Attention is paid to philosophical starting points (empiricism, rationalism, pragmatism and humanism), related psychological theories of learning(behaviourism, cognitivism, constructivism) and other specific theories that areimportant in the field of open, online, flexible, and distance education(connectivism, systems theory, communication theory, media theory,independence and autonomy theory, interaction and communication theory,equivalence theory, industrialized learning theory, learning community theory,teaching-learning congruence theory, transactional distance theory, selfregulated learning theory, situated learning theory, collaborative learning theory,and cognitive flexibility).

  • Název v anglickém jazyce

    Flexible Learning: From Theory to Practical Implications

  • Popis výsledku anglicky

    This theoretical study pays special attention to flexible learning, the development of which is closely related to societal changes in the 21st century. Flexible forms of education are specific in terms of study organization (unusual time, space, schedule, combination of forms), non-traditional target groups (open access to education, second chance studies, mastery-oriented learning, teaching in a foreign language), and the use of technology (multimedia, digital technology, electronic communication, information systems). This paper discusses theories that support the idea of flexibility in education and their practical implications. Attention is paid to philosophical starting points (empiricism, rationalism, pragmatism and humanism), related psychological theories of learning(behaviourism, cognitivism, constructivism) and other specific theories that areimportant in the field of open, online, flexible, and distance education(connectivism, systems theory, communication theory, media theory,independence and autonomy theory, interaction and communication theory,equivalence theory, industrialized learning theory, learning community theory,teaching-learning congruence theory, transactional distance theory, selfregulated learning theory, situated learning theory, collaborative learning theory,and cognitive flexibility).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Technology in Education. Digital and Intelligent Education

  • ISBN

    978-981-9602-04-9

  • ISSN

    1865-0929

  • e-ISSN

    1865-0937

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    3-14

  • Název nakladatele

    Springer Singapore

  • Místo vydání

    Singapore

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    2. 12. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku