Kvality učitelů učitelů z pohledu jejich studentů aneb Od koho bych se chtěl učit?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51210%2F24%3AN0000110" target="_blank" >RIV/61384984:51210/24:N0000110 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kvality učitelů učitelů z pohledu jejich studentů aneb Od koho bych se chtěl učit?
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha Učitelé učitelů je věnována kvalitativnímu zkoumání pojetí profese vysokoškolských učitelů připravujících budoucí učitele ZŠ a SŠ a jejich kariérních příběhů a akademických drah. A to s hlavním zaměřením na akademiky věnující se výuce pedagogiky, psychologie a oborových didaktik. Michaela Váňová ve své kapitole „Kvality učitelů učitelů z pohledu jejich studentů aneb Od koho bych se chtěl učit?“ zachycuje výsledky kvalitativního výzkumu mezi studenty a absolventy PedF UK. Popisuje, jaké vlastnosti a schopnosti studenty oslovují u jejich vyučujících na vysokých školách, zejména v oblasti přípravy budoucích učitelů. Váňová zkoumá, jaké faktory ovlivňují vnímání kvality pedagogů a jaké aspekty výuky jsou pro studenty inspirativní. Kapitola vychází z výpovědí studentů a reflektuje jejich zkušenosti s učiteli, kteří se jim stali profesními vzory.
Název v anglickém jazyce
Qualities of teachers from the perspective of their students, or Who would I like to learn from?
Popis výsledku anglicky
The book Teachers of Teachers is dedicated to a qualitative exploration of the conception of the profession of university teachers preparing future primary and secondary school teachers and their career stories and academic trajectories. This is with a primary focus on academics dedicated to teaching pedagogy, psychology and subject didactics. Michaela Váňová in her chapter "Teacher qualities from the perspective of their students or Who would I like to learn from?" captures the results of qualitative research among students and graduates of PedF UK. She describes what qualities and abilities students find in their university teachers, especially in the field of preparing future teachers. Váňová explores what factors influence students' perceptions of teacher quality and what aspects of teaching are inspiring to students. The chapter draws on students' testimonies and reflects on their experiences with teachers who have become professional role models for them.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Učitelé učitelů: profesní dráhy a pojetí výuky
ISBN
978-80-246-5848-3
Počet stran výsledku
42
Strana od-do
46-88
Počet stran knihy
238
Název nakladatele
Nakladatelství Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—