VÝVOJ STRATEGICKÝCH DOKUMENTŮ CESTOVNÍHO RUCHU V JIHOČESKÉM KRAJI
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F11%3A43883211" target="_blank" >RIV/60076658:12510/11:43883211 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
VÝVOJ STRATEGICKÝCH DOKUMENTŮ CESTOVNÍHO RUCHU V JIHOČESKÉM KRAJI
Popis výsledku v původním jazyce
Jihočeský kraj patří dlouhodobě z hlediska cestovního ruchu k vedoucím destinacím v rámci České republiky. Základem úspěchu ve zvyšující se konkurenci destinací cestovního ruchu je koncepční pojetí destinačního managementu a marketingu, destinační plánování a zvolení vhodné strategie rozvoje cestovního ruchu ve vymezeném území. Důležitým nástrojem, který napomáhá efektivnímu řízení a systematickému rozvoji destinace ve střednědobém horizontu, je strategický dokument (Strategie rozvoje cestovního ruchu),který udává vizi a konkrétní cíle, jakých chce destinace v určitém časovém období dosáhnout, ale také návrh způsobů a cest, jakými těchto cílů dosáhnout. V následující práci je zhodnocen vývoj strategického plánování cestovního ruchu prostřednictvím rozvojových dokumentů v Jihočeském kraji v průběhu posledních 10 let. Na základě identifikovaných nedokonalostí současného vývoje pak navrhuje optimalizaci postupu tvorby strategických a taktických dokumentů v oblasti cestovního ruchu pro Ji
Název v anglickém jazyce
DEVELOPMENT OF STRATEGIC DOCUMENTS FOR TOURISM IN THE SOUTH BOHEMIAN REGION
Popis výsledku anglicky
From the aspect of the tourist industry the South Bohemian Region belongs, in the long term, to leading destinations in the Czech Republic. The success refl ected in the rising competition of tourist destinations is based on the concept of destination management, destination marketing, destination planning as well as on the selection of the right strategy for the development of the tourist industry within a particular area. An important instrument, which supports an effective management and systematic destination development in the medium term, is a strategic document (Strategy of Development of the Tourist Industry), which sets forth a vision and concrete aims to be achieved by a particular destination within a given period of time, as well as the proposal for ways of achieving these aims. The author evaluates the development of strategic planning in the tourist industry by means of development documents in the South Bohemian Region in the course of recent ten years. On the basis of i
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Ekonomické rozhľady
ISSN
0323-262X
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
—
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
498-521
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—