Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Industry Placement Experiences in Vocational Education: Voices from Australia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F12%3A43884800" target="_blank" >RIV/60076658:12510/12:43884800 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Industry Placement Experiences in Vocational Education: Voices from Australia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the premises of vocational education (VET) is a practically-based curriculum approach that aims to teach students contemporary work practices so that they are better prepared to enter the workforce. It stands to reason that if students need to beeducated about contemporary work processes, then the teacher also needs to have an understanding of such processes for teaching and learning practice. Teacher currency, therefore, becomes an issue of high importance, particularly as economic and social globalisation contribute to the continuing transformation of workplaces. One way to achieve such currency may be through voluntary teacher industry placements, where the teacher is seconded to industry for a period of time. Based on data gathered throughsemi-structured interviews, the paper discusses the experiences of VET business teachers in Australia who have undertaken an industry placement and considers issues such as: negotiating self through changing work, the work of identity for

  • Název v anglickém jazyce

    Industry Placement Experiences in Vocational Education: Voices from Australia

  • Popis výsledku anglicky

    One of the premises of vocational education (VET) is a practically-based curriculum approach that aims to teach students contemporary work practices so that they are better prepared to enter the workforce. It stands to reason that if students need to beeducated about contemporary work processes, then the teacher also needs to have an understanding of such processes for teaching and learning practice. Teacher currency, therefore, becomes an issue of high importance, particularly as economic and social globalisation contribute to the continuing transformation of workplaces. One way to achieve such currency may be through voluntary teacher industry placements, where the teacher is seconded to industry for a period of time. Based on data gathered throughsemi-structured interviews, the paper discusses the experiences of VET business teachers in Australia who have undertaken an industry placement and considers issues such as: negotiating self through changing work, the work of identity for

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    THE INTERNATIONAL JOURNAL OF KNOWLEDGE, CULTURE AND CHANGE MANAGEMENT

  • ISSN

    1447-9524

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    29-47

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus