Učitelství praktického vyučování – rozvoj kompetencí pro profesní život
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73601483" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73601483 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333181369" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333181369</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učitelství praktického vyučování – rozvoj kompetencí pro profesní život
Popis výsledku v původním jazyce
Současný stav absolventů odborných škol je České republice často spojo-ván s nedostatečnými znalostmi a dovednostmi, a to zejména v oborech vyžadujících manuální zručnost a kreativitu. Podle zaměstnavatelů ab-solventi postrádají znalosti daného oboru i znalosti reálného pracovního prostředí. Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku má své absolventy vybavit pedagogickými kompetencemi, tak, aby jejich budoucí žáci byli na odbornou praxi připraveni po všech potřebných stránkách. Učitelům vedoucím odborný výcvik má dát kompetence jak co nejefek-tivněji předávat praktické znalosti a dovednosti z oboru. Příprava učitelů praktického vyučování a odborného výcviku po pedagogické i odborné stránce, zvláště v době čtvrté průmyslové revoluce, robotizace a digitali-zace, nemůže být, jako tomu bylo doposud - jen pedagogika, psychologie, speciální pedagogika, ale především také v rozvoji technologických kom-petencí. Dnešní učitel praktického vyučování tak nevystačí se znalostmi, se kterými vycházel se střední školy a dovednostmi, které se naučil v pra-xi. Příprava tohoto učitele musí být tedy vice komplexní.
Název v anglickém jazyce
Teaching Practical Training - Development of Competencies for Professional Life
Popis výsledku anglicky
The current state of vocational school graduates is often associated with insufficient knowledge and skills in the Czech Republic, especially in areas requiring manual dexterity and creativity. According to employers, grad-uates lack knowledge of the field and knowledge of the real working envi-ronment. Teaching practical teaching and training should equip graduates with pedagogical competences so that their future pupils are prepared for professional practice in all necessary aspects. VET teachers should have the most effective transfer of practical knowledge and skills in the field. The preparation of teachers of practical education and training, both ped-agogically and professionally, especially during the fourth industrial rev-olution, robotics and digitization, cannot be, as has been the case, only pedagogy, psychology, special education, but above all the development of technological competences. Today's practical teaching of teachers is not enough to teach high school teachers and the skills they have learned in practice. Therefore, the preparation of this teacher must be more complex.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník abstraktů ICOLLE 2020
ISBN
978-80-7509-725-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
116-118
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
9. 9. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—