Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Budoucnost profesí a učitelství praktického vyučování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73594686" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73594686 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://didmattech.truni.sk/2019/proceedings/#serafin" target="_blank" >http://didmattech.truni.sk/2019/proceedings/#serafin</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Budoucnost profesí a učitelství praktického vyučování

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Současný stav absolventů odborných škol je České republice často spojován s nedostatečnými znalostmi a dovednostmi, a to zejména v oborech vyžadují-cích manuální zručnost a kreativitu. Podle zaměstnavatelů absolventi postrá-dají znalosti daného oboru i znalosti reálného pracovního prostředí. Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku má své absolventy vybavit pe-dagogickými kompetencemi, tak, aby jejich budoucí žáci byli na odbornou praxi připraveni po všech potřebných stránkách. Učitelům vedoucím odborný výcvik má dát kompetence jak co nejefektivněji předávat praktické znalosti a dovednosti z oboru. Příprava učitelů praktického vyučování a odborného výcviku po pedagogické i odborné stránce, zvláště v době čtvrté průmyslové revoluce, robotizace a digitalizace, nemůže být, jako tomu bylo doposud - jen pedagogika, psychologie, speciální pedagogika, ale především také v rozvoji technologických kompetencí. Dnešní učitel praktického vyučování tak nevy-stačí se znalostmi, se kterými vycházel se střední školy a dovednostmi, které se naučil v praxi. Příprava tohoto učitele musí být tedy vice komplexní.

  • Název v anglickém jazyce

    The Future of Professions and Practical Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The current state of vocational school graduates is often associated with in-sufficient knowledge and skills in the Czech Republic, especially in areas re-quiring manual dexterity and creativity. According to employers, graduates lack knowledge of the field and knowledge of the real working environment. Teaching practical teaching and training should equip graduates with peda-gogical competences so that their future pupils are prepared for professional practice in all necessary aspects. VET teachers should have the most effective transfer of practical knowledge and skills in the field. The preparation of teachers of practical education and training, both pedagogically and profes-sionally, especially during the fourth industrial revolution, robotics and digit-ization, cannot be, as has been the case, only pedagogy, psychology, special education, but above all the development of technological competences. To-day&apos;s practical teaching of teachers is not enough to teach high school teachers and the skills they have learned in practice. Therefore, the preparation of this teacher must be more complex.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XXXII DIDMATTECH 2019

  • ISBN

    978-80-568-0398-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    01-09

  • Název nakladatele

    Trnavská univerzita

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Trnava

  • Datum konání akce

    20. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku