Angažování spotřebitelů v rámci produktové politiky podniku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F13%3A43885117" target="_blank" >RIV/60076658:12510/13:43885117 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.fek.zcu.cz/tvp/doc/akt/tvp-3-2013-clanek-4.pdf" target="_blank" >http://www.fek.zcu.cz/tvp/doc/akt/tvp-3-2013-clanek-4.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Angažování spotřebitelů v rámci produktové politiky podniku
Popis výsledku v původním jazyce
Tržní prostředí se neustále mění. Úspěšné podniky vědí, že musí inovovat své produkty. Výsledkem inovace je nový produkt. Nový produkt může mít podobu skutečně nového produktu (který dosud nebyl součástí tržní nabídky), nebo to může být modifikace stávajícího produktu. Inovace produktů mohou být v zásadě provedeny dvěma různými způsoby. První způsob spočívá ve vývoji nových produktů, vznikajících uvnitř podniku (tj. v tomto případě je zde minimální kontakt s tržním prostředím). Takové inovace jsou výsledkem manažerského myšlení. Druhý způsob spočívá v zapojení spotřebitelů do produktové politiky. Angažovaní spotřebitelé jsou v tomto případě považováni za podnikové partnery. Druhý způsob snižuje riziko neúspěchu produktových inovací, protože spotřebitelé odráží vlastní očekávání do svých návrhů. Poskytují cenné nápady a pomáhají identifikovat nadcházející trendy. Existují tři základní typy angažování spotřebitelů v produktové politice: (a) crowdsourcing, (b) customerizace a (c) kombinac
Název v anglickém jazyce
Consumer engagement in product policy
Popis výsledku anglicky
The market environment is changing continuously. Successful companies know that it is necessary to innovate their products. The result of innovation is a new product. The new product can take the form of a real new product (that has not been a part of market offer before), or it can be a modification of an existing product. Product innovations can essentially be done in two different ways. The first way consists of a new product development that arises from minimal contact with the market (i.e. inside the company). Such product innovations arise, mainly, as managers' ideas. The second way, is consumer engagement in product policy. Engaged consumers are considered to be a company's partners. This second way reduces the market risk for product innovations, because consumers reflect their own expectations into the proposals. They provide valuable ideas and help to identify upcoming trends. There are three basic types of consumer engagement in product policy. Simply said, we speak about (a
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy v podnikání - Business Trends
ISSN
1805-0603
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
35-43
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—