Kulturní dimenze a jejich význam v multikulturním globálním prostředí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F13%3A43886264" target="_blank" >RIV/60076658:12510/13:43886264 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kulturní dimenze a jejich význam v multikulturním globálním prostředí
Popis výsledku v původním jazyce
Článek zdůrazňuje roli podnikové kultury ve vztahu k prosperitě a efektivitě podniku. Trend globalizace přináší výraznou kulturní diverzitu, která musí být zohledněna managementem, aby se stala příležitostí pro podnik. Kulturní dimenze ukazují kulturní odlišnosti jednotlivých zemí a jejich vliv na řízení lidských zdrojů. Článek se zaměřuje na Hofstedeho kulturní dimenze a dotazník VSM 94 použitý pro výzkum ve třech spolupracujících odděleních v rámci skupiny Bosch. Byla zvolena dvě oddělení z České republiky a jedno z Indie. Aby mohly být ukázány kulturní odlišnosti, byly vypočteny a diskutovány indexy pro jednotlivé kulturní dimenze - vyhýbání se nejistotě, vzdálenost moci, individualismus versus kolektivismus, maskulinita versus femininita a dlouhodobá versus krátkodobá orientace. Výsledky odhalily silný kulturní vliv německé mateřské společnosti a ukázaly příležitosti i hrozby do budoucna. Závěry umožňují optimalizovat personální práci vedoucí k rozvoji lidských zdrojů.
Název v anglickém jazyce
Cultural Dimensions and their Significance in Multicultural Global Environment
Popis výsledku anglicky
The article points out the role of corporate culture in relation to the prosperity and effectiveness of the company. The trend of globalization brings a significant cultural diversity which needs to be taken into account by the management to turn it intoan opportunity for the company. The cultural dimensions try to show the cultural differences between countries and emphasize their impact on human resources management. This paper focuses on the Hofstede's cultural dimensions and his VSM 94 Questionnaire used for the survey in three cooperating departments of the Bosch Group. Two departments from the Czech Republic and one from India were chosen. To show the cultural divergence the indexes were calculated and discussed for each cultural dimension - uncertainty avoidance, power distance, individualism versus collectivism, masculinity versus femininity and long- versus short-term orientation. The results revealed a strong cultural influence of the German parent company and showed potenti
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientific Papers of the University of Pardubice - Series D
ISSN
1211-555X
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
27
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
96-106
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—