Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Incidental Vocabulary Acquisition from a Bilingual Textbook of Financial Mathematics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F15%3A43888559" target="_blank" >RIV/60076658:12510/15:43888559 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Incidental Vocabulary Acquisition from a Bilingual Textbook of Financial Mathematics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the incidental acquisition of vocabulary of a foreign language by university students who work for one semester with a bilingual textbook of financial and actuarial mathematics. The conducted case study investigates if students whenworking with the textbook incidentally acquire significantly more of the basic terminology from the field of finance in a foreign language than before they start using the textbook even though they undertake the whole course of Financial and Actuarial Mathematics in the Czech language and the students' interest in acquiring the vocabulary is entirely voluntary. The use of bilingual textbooks could be an effective incentive to raise interest in the foreign language learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Incidental Vocabulary Acquisition from a Bilingual Textbook of Financial Mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the incidental acquisition of vocabulary of a foreign language by university students who work for one semester with a bilingual textbook of financial and actuarial mathematics. The conducted case study investigates if students whenworking with the textbook incidentally acquire significantly more of the basic terminology from the field of finance in a foreign language than before they start using the textbook even though they undertake the whole course of Financial and Actuarial Mathematics in the Czech language and the students' interest in acquiring the vocabulary is entirely voluntary. The use of bilingual textbooks could be an effective incentive to raise interest in the foreign language learning.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    12th International Conference on Efficiency and Responsibility in Education - ERIE 2015

  • ISBN

    978-80-213-2560-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    558-662

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    4. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000358527400071