Incidental Vocabulary Acquisition from a Bilingual Textbook of Financial Mathematics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F15%3A43888559" target="_blank" >RIV/60076658:12510/15:43888559 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Incidental Vocabulary Acquisition from a Bilingual Textbook of Financial Mathematics
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the incidental acquisition of vocabulary of a foreign language by university students who work for one semester with a bilingual textbook of financial and actuarial mathematics. The conducted case study investigates if students whenworking with the textbook incidentally acquire significantly more of the basic terminology from the field of finance in a foreign language than before they start using the textbook even though they undertake the whole course of Financial and Actuarial Mathematics in the Czech language and the students' interest in acquiring the vocabulary is entirely voluntary. The use of bilingual textbooks could be an effective incentive to raise interest in the foreign language learning.
Název v anglickém jazyce
Incidental Vocabulary Acquisition from a Bilingual Textbook of Financial Mathematics
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the incidental acquisition of vocabulary of a foreign language by university students who work for one semester with a bilingual textbook of financial and actuarial mathematics. The conducted case study investigates if students whenworking with the textbook incidentally acquire significantly more of the basic terminology from the field of finance in a foreign language than before they start using the textbook even though they undertake the whole course of Financial and Actuarial Mathematics in the Czech language and the students' interest in acquiring the vocabulary is entirely voluntary. The use of bilingual textbooks could be an effective incentive to raise interest in the foreign language learning.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
12th International Conference on Efficiency and Responsibility in Education - ERIE 2015
ISBN
978-80-213-2560-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
558-662
Název nakladatele
Česká zemědělská univerzita v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
4. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000358527400071