Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of decision-making skills of students and managers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F15%3A43889552" target="_blank" >RIV/60076658:12510/15:43889552 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of decision-making skills of students and managers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to analyze the level of decision-making skills of managers compared to the level of decision-making skills of students. Decision making is seen as a process that is based on our knowledge, skill, experience and partly influencedby our personality. The process ends by the right solution of the required quality, time and reasonable acceptability. Data was obtained through a questionnaire survey of 221 managers and 376 students from universities. Using the statistical method we accomplished to demonstrate that managers achieve higher levels of decision-making skills than students. The decision-making were based on analises the three subareas, where they found that students achieve better results in the field of information retrieval, the administration of tasks and justify the decision where executives received an average of 29% more points.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of decision-making skills of students and managers

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to analyze the level of decision-making skills of managers compared to the level of decision-making skills of students. Decision making is seen as a process that is based on our knowledge, skill, experience and partly influencedby our personality. The process ends by the right solution of the required quality, time and reasonable acceptability. Data was obtained through a questionnaire survey of 221 managers and 376 students from universities. Using the statistical method we accomplished to demonstrate that managers achieve higher levels of decision-making skills than students. The decision-making were based on analises the three subareas, where they found that students achieve better results in the field of information retrieval, the administration of tasks and justify the decision where executives received an average of 29% more points.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    63

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1073-1077

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus