Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Current Real-life Issues Analysed in a Course of Financial Mathematics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F16%3A43890424" target="_blank" >RIV/60076658:12510/16:43890424 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Current Real-life Issues Analysed in a Course of Financial Mathematics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents a case study focused on a presentation of a topical issue to students in a course of Financial Mathematics who discovered, by calculating concrete examples, the weaknesses and inconsistencies of the annual percentage rate which may cause disputes between consumers, loan providers and state inspection authorities. The chosen topic and its real-life background made the students think critically about the directives concerning consumer loans derived from Czech legislative and EU regulations. This approach to the teaching of financial mathematics encourages students to be inquiring about the nature of financial products and indicators and enables them to see that with the acquired theoretical background and the skills regarding the use of mathematical software, they are able to make necessary verifications and product analyses. At the same time, the topical issues make the course more interesting for the students and make particular lessons more meaningful.

  • Název v anglickém jazyce

    Current Real-life Issues Analysed in a Course of Financial Mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a case study focused on a presentation of a topical issue to students in a course of Financial Mathematics who discovered, by calculating concrete examples, the weaknesses and inconsistencies of the annual percentage rate which may cause disputes between consumers, loan providers and state inspection authorities. The chosen topic and its real-life background made the students think critically about the directives concerning consumer loans derived from Czech legislative and EU regulations. This approach to the teaching of financial mathematics encourages students to be inquiring about the nature of financial products and indicators and enables them to see that with the acquired theoretical background and the skills regarding the use of mathematical software, they are able to make necessary verifications and product analyses. At the same time, the topical issues make the course more interesting for the students and make particular lessons more meaningful.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 2016

  • ISBN

    978-80-213-2646-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    585-591

  • Název nakladatele

    ČZU Praha, Fakulta provozně ekonomická

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    2. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku