Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perception of quality in decision making regarding purchase of organic food

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F16%3A43890464" target="_blank" >RIV/60076658:12510/16:43890464 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12220/16:43890464 RIV/75081431:_____/16:00000948

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Perception of quality in decision making regarding purchase of organic food

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to assess the perception of various aspects of food quality among consumers who purchase or do not purchase organic food. Purchasers at general food stores, specialty stores and farmer markets were surveyed by means of a questionnaire survey. Factors of food purchase decision-making and the importance of quality with regard to purchasing were analyzed. Consumers purchasing conventional food, unlike consumers purchasing organic food do not state that availability is the main criterion of purchase. Consumers purchasing significantly more often state that they place quality as the main criterion before price. They also consider freshness to be an important attribute of quality and pay less attention to the appearance of purchased organic food. (C) 2016, SRAC - Societatea Romana Pentru Asigurarea Calitatii. All rights reserved.

  • Název v anglickém jazyce

    Perception of quality in decision making regarding purchase of organic food

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to assess the perception of various aspects of food quality among consumers who purchase or do not purchase organic food. Purchasers at general food stores, specialty stores and farmer markets were surveyed by means of a questionnaire survey. Factors of food purchase decision-making and the importance of quality with regard to purchasing were analyzed. Consumers purchasing conventional food, unlike consumers purchasing organic food do not state that availability is the main criterion of purchase. Consumers purchasing significantly more often state that they place quality as the main criterion before price. They also consider freshness to be an important attribute of quality and pay less attention to the appearance of purchased organic food. (C) 2016, SRAC - Societatea Romana Pentru Asigurarea Calitatii. All rights reserved.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GM - Potravinářství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Quality - Access to Success

  • ISSN

    1582-2559

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    153

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    86-91

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus