Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors Influencing Purchases of Organic Food

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F20%3A43895661" target="_blank" >RIV/44555601:13510/20:43895661 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://content.sciendo.com/configurable/contentpage/journals$002fzireb$002f23$002f1$002farticle-p81.xml" target="_blank" >https://content.sciendo.com/configurable/contentpage/journals$002fzireb$002f23$002f1$002farticle-p81.xml</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/zireb-2020-0006" target="_blank" >10.2478/zireb-2020-0006</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors Influencing Purchases of Organic Food

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of the article is to describe factors influencing purchases of organic food by consumers in a selected area of the Czech Republic. We have researched and analysed reference books and studies focused on the topic to fidfil the goals of the article. Data acquired during a questionnaire survey with selected consumers was used as primary data. The impact of differentfactors on the purchase of organic food was researched based on an effect qf demographic indicators. Hypotheses were stated to study relations among variables, and we examined the statistical importance and correlation ofparticular hypotheses. We used another statistical method a decision tree to seek connections between the variables. The results show that purchases of organic food are influenced by the price, the taste. the sense of health and the content. The connection between the researched factors and demographic indicators is usually low and statistically insignificant.

  • Název v anglickém jazyce

    Factors Influencing Purchases of Organic Food

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of the article is to describe factors influencing purchases of organic food by consumers in a selected area of the Czech Republic. We have researched and analysed reference books and studies focused on the topic to fidfil the goals of the article. Data acquired during a questionnaire survey with selected consumers was used as primary data. The impact of differentfactors on the purchase of organic food was researched based on an effect qf demographic indicators. Hypotheses were stated to study relations among variables, and we examined the statistical importance and correlation ofparticular hypotheses. We used another statistical method a decision tree to seek connections between the variables. The results show that purchases of organic food are influenced by the price, the taste. the sense of health and the content. The connection between the researched factors and demographic indicators is usually low and statistically insignificant.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Zagreb International Review of Economics and Business

  • ISSN

    1331-5609

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    81-94

  • Kód UT WoS článku

    000542030000006

  • EID výsledku v databázi Scopus