Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Food Purchasing Behavior of Consumers on Farmers? Markets: a Case Study from the Region Dunajská Streda

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F17%3A43897042" target="_blank" >RIV/60076658:12510/17:43897042 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Food Purchasing Behavior of Consumers on Farmers? Markets: a Case Study from the Region Dunajská Streda

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purchase of foods by consumers on farmers&apos; markets is becoming a widespread phenomenon in Slovakia. Consumers are increasingly beginning to prefer the purchase of healthy foods from farmers&apos; markets rather than supermarkets. For this reason, the article aims to characterize the motivation of consumers to purchase goods on farmers&apos; markets; based on selected factors. The authors have identified three hypotheses that have been verified using statistical methods. The article presents results on a sample of 435 consumers from the region Dunajská Streda. One of the results of the survey is that revenue is not a decisive factor in their willingness to purchase goods on farmers? markets.

  • Název v anglickém jazyce

    Food Purchasing Behavior of Consumers on Farmers? Markets: a Case Study from the Region Dunajská Streda

  • Popis výsledku anglicky

    The purchase of foods by consumers on farmers&apos; markets is becoming a widespread phenomenon in Slovakia. Consumers are increasingly beginning to prefer the purchase of healthy foods from farmers&apos; markets rather than supermarkets. For this reason, the article aims to characterize the motivation of consumers to purchase goods on farmers&apos; markets; based on selected factors. The authors have identified three hypotheses that have been verified using statistical methods. The article presents results on a sample of 435 consumers from the region Dunajská Streda. One of the results of the survey is that revenue is not a decisive factor in their willingness to purchase goods on farmers? markets.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 11th International Scientific Conference INPROFORUM 2017. Innovations, Enterprises, Regions and Management

  • ISBN

    978-80-7394-667-8

  • ISSN

    2336-6788

  • e-ISSN

    2336-6788

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    229-235

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ekonomická fakulta

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    9. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku