Food Purchasing Behavior of Consumers on Farmers? Markets: a Case Study from the Region Dunajská Streda
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F17%3A43897042" target="_blank" >RIV/60076658:12510/17:43897042 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Food Purchasing Behavior of Consumers on Farmers? Markets: a Case Study from the Region Dunajská Streda
Popis výsledku v původním jazyce
The purchase of foods by consumers on farmers' markets is becoming a widespread phenomenon in Slovakia. Consumers are increasingly beginning to prefer the purchase of healthy foods from farmers' markets rather than supermarkets. For this reason, the article aims to characterize the motivation of consumers to purchase goods on farmers' markets; based on selected factors. The authors have identified three hypotheses that have been verified using statistical methods. The article presents results on a sample of 435 consumers from the region Dunajská Streda. One of the results of the survey is that revenue is not a decisive factor in their willingness to purchase goods on farmers? markets.
Název v anglickém jazyce
Food Purchasing Behavior of Consumers on Farmers? Markets: a Case Study from the Region Dunajská Streda
Popis výsledku anglicky
The purchase of foods by consumers on farmers' markets is becoming a widespread phenomenon in Slovakia. Consumers are increasingly beginning to prefer the purchase of healthy foods from farmers' markets rather than supermarkets. For this reason, the article aims to characterize the motivation of consumers to purchase goods on farmers' markets; based on selected factors. The authors have identified three hypotheses that have been verified using statistical methods. The article presents results on a sample of 435 consumers from the region Dunajská Streda. One of the results of the survey is that revenue is not a decisive factor in their willingness to purchase goods on farmers? markets.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 11th International Scientific Conference INPROFORUM 2017. Innovations, Enterprises, Regions and Management
ISBN
978-80-7394-667-8
ISSN
2336-6788
e-ISSN
2336-6788
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
229-235
Název nakladatele
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ekonomická fakulta
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
9. 11. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—