Consumer behaviour of customers on the food market in Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F12%3A00192646" target="_blank" >RIV/62156489:43110/12:00192646 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Consumer behaviour of customers on the food market in Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with consumer behavior in the market of food products. Monitors and explains consumer behavior in the process of shopping food products, choice of location and factors affecting this process. These basic findings are supplemented by additional informations, which are related to the purchase of food itself. Marketing research is conducted to achieve these targets and it is realized by using a questionnary system ReLa. The results are statistically evaluated then. Data were collected within the whole Czech Republic with an output sample of 2355 respondents. Czech consumers are usually buying groceries in supermarkets and they depend on whether the goods are fresh and of high quality.
Název v anglickém jazyce
Consumer behaviour of customers on the food market in Czech Republic
Popis výsledku anglicky
This article deals with consumer behavior in the market of food products. Monitors and explains consumer behavior in the process of shopping food products, choice of location and factors affecting this process. These basic findings are supplemented by additional informations, which are related to the purchase of food itself. Marketing research is conducted to achieve these targets and it is realized by using a questionnary system ReLa. The results are statistically evaluated then. Data were collected within the whole Czech Republic with an output sample of 2355 respondents. Czech consumers are usually buying groceries in supermarkets and they depend on whether the goods are fresh and of high quality.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PEFnet 2012
ISBN
978-80-7375-669-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
1-11
Název nakladatele
Mendel University in Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—