Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Consumer behaviour of customers on the food market in Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F12%3A00192646" target="_blank" >RIV/62156489:43110/12:00192646 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Consumer behaviour of customers on the food market in Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with consumer behavior in the market of food products. Monitors and explains consumer behavior in the process of shopping food products, choice of location and factors affecting this process. These basic findings are supplemented by additional informations, which are related to the purchase of food itself. Marketing research is conducted to achieve these targets and it is realized by using a questionnary system ReLa. The results are statistically evaluated then. Data were collected within the whole Czech Republic with an output sample of 2355 respondents. Czech consumers are usually buying groceries in supermarkets and they depend on whether the goods are fresh and of high quality.

  • Název v anglickém jazyce

    Consumer behaviour of customers on the food market in Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with consumer behavior in the market of food products. Monitors and explains consumer behavior in the process of shopping food products, choice of location and factors affecting this process. These basic findings are supplemented by additional informations, which are related to the purchase of food itself. Marketing research is conducted to achieve these targets and it is realized by using a questionnary system ReLa. The results are statistically evaluated then. Data were collected within the whole Czech Republic with an output sample of 2355 respondents. Czech consumers are usually buying groceries in supermarkets and they depend on whether the goods are fresh and of high quality.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PEFnet 2012

  • ISBN

    978-80-7375-669-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1-11

  • Název nakladatele

    Mendel University in Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku