Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

RELATIONSHIP OF CZECH CONSUMERS TO FOOD QUALITY LABELS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F18%3A43916229" target="_blank" >RIV/60461373:22340/18:43916229 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60461373:22810/18:43916229

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.icct.cz/AngiologyKlon-ICCT/media/system/2018/ICCT-2018-Proceedings.pdf" target="_blank" >https://www.icct.cz/AngiologyKlon-ICCT/media/system/2018/ICCT-2018-Proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    RELATIONSHIP OF CZECH CONSUMERS TO FOOD QUALITY LABELS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A brand is an important element of integrated marketing communication. The importance of the brand for consumers lies primarily in the easier identification of the product. A brand helps to the better orientation in a wide offer of products, remembering the product and assessing its quality. The brand also plays a very important role in consumer decision-making process in connection with the selection and purchase of food. On the Czech food market there is currently a number of brands that point to different aspects of food quality. In the following text, the consumer&apos;s relationship to food quality in the context of food quality labels is analyzed. In addition, factors influencing consumer behavior in the food market are identified and summarized. The results of the research have shown that the Czech consumer is not very well informed about the exact meaning of food quality labels. The main identified factors of food quality are quality, price and composition. Quality food is for Czech consumers especially fresh food and food with the absence of added substances. The label &quot;Klasa&quot; is considered to be the best-known food quality label, on the contrary European brands of food quality seems the least recognizable.

  • Název v anglickém jazyce

    RELATIONSHIP OF CZECH CONSUMERS TO FOOD QUALITY LABELS

  • Popis výsledku anglicky

    A brand is an important element of integrated marketing communication. The importance of the brand for consumers lies primarily in the easier identification of the product. A brand helps to the better orientation in a wide offer of products, remembering the product and assessing its quality. The brand also plays a very important role in consumer decision-making process in connection with the selection and purchase of food. On the Czech food market there is currently a number of brands that point to different aspects of food quality. In the following text, the consumer&apos;s relationship to food quality in the context of food quality labels is analyzed. In addition, factors influencing consumer behavior in the food market are identified and summarized. The results of the research have shown that the Czech consumer is not very well informed about the exact meaning of food quality labels. The main identified factors of food quality are quality, price and composition. Quality food is for Czech consumers especially fresh food and food with the absence of added substances. The label &quot;Klasa&quot; is considered to be the best-known food quality label, on the contrary European brands of food quality seems the least recognizable.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS of the 6th International Conference on Chemical Technology

  • ISBN

    978-80-86238-77-7

  • ISSN

    2336-8128

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    108-111

  • Název nakladatele

    Česká společnost průmyslové chemie (ČSPCH)

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Mikulov

  • Datum konání akce

    16. 4. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000461293800021