Značky kvality českých potravin
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F16%3A43902216" target="_blank" >RIV/60461373:22810/16:43902216 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Značky kvality českých potravin
Popis výsledku v původním jazyce
Značka představuje důležitý nástroj marketingové komunikace. Podle americké marketingové asociace (American Marketing Association) je značka definována jako "jméno, termín, označení, symbol či design nebo kombinace těchto pojmů sloužících k identifikaci výrobku a služeb jednoho či více prodejců a k jejich odlišení v konkurenci trhu." Význam značky pro spotřebitele spočívá především ve snazší identifikaci produktu, pomáhá lépe se orientovat v nabídce, zapamatovat si produkt a posoudit jeho kvalitu. Značka umožňuje snížit rizika spojená s nákupem neznámého produktu nebo uspořit čas, který by jinak musel spotřebitel věnovat hledání produktu nového. Na českém trhu s potravinami se vyskytuje množství značek kvality, jako např. národní "značka domácí kvality", Klasa, regionální potravina, "bio" apod. Text příspěvku poukazuje na význam značky pro spotřebitele u potravinářských výrobků, uvádí přehled nejčastěji používaných značek kvality na českém trhu a představuje výzkum na téma orientace českého spotřebitele v těchto značkách. Na základě výsledků kvantitativního dotazníkového šetření bylo zjištěno, že český spotřebitel považuje označování kvality potravin prostřednictvím značek za přínosné, ale ve významu konkrétních značek se příliš neorientuje.
Název v anglickém jazyce
Quality brands on the Czech food market
Popis výsledku anglicky
The brand is "name, term, design, symbol, or any other feature that identifies one seller's good or service as distinct from those of other sellers" (American Marketing Association). Brand can bring many benefits for consumers - it simplifies product identification, helps with orientation, helps to remember product, reduces the risk of buying, saves time, guarantees quality and it expresses social status. There are many brands of quality of food products in the Czech republic. Quantitative survey showed that brand plays a major role in consumers ' decision about food product purchase in the CR, Czech consumers perceive quality labeling for food products positively, consumers call to mind brands Klasa and Organic most and Czech consumers are not well informed within the meaning of brands.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Czech Chemical Society Symposium Series
ISBN
—
ISSN
2336-7202
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
290
Název nakladatele
Česká společnost chemická
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
4. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—