Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Značky kvality českých potravin

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F16%3A43902216" target="_blank" >RIV/60461373:22810/16:43902216 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Značky kvality českých potravin

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Značka představuje důležitý nástroj marketingové komunikace. Podle americké marketingové asociace (American Marketing Association) je značka definována jako "jméno, termín, označení, symbol či design nebo kombinace těchto pojmů sloužících k identifikaci výrobku a služeb jednoho či více prodejců a k jejich odlišení v konkurenci trhu." Význam značky pro spotřebitele spočívá především ve snazší identifikaci produktu, pomáhá lépe se orientovat v nabídce, zapamatovat si produkt a posoudit jeho kvalitu. Značka umožňuje snížit rizika spojená s nákupem neznámého produktu nebo uspořit čas, který by jinak musel spotřebitel věnovat hledání produktu nového. Na českém trhu s potravinami se vyskytuje množství značek kvality, jako např. národní "značka domácí kvality", Klasa, regionální potravina, "bio" apod. Text příspěvku poukazuje na význam značky pro spotřebitele u potravinářských výrobků, uvádí přehled nejčastěji používaných značek kvality na českém trhu a představuje výzkum na téma orientace českého spotřebitele v těchto značkách. Na základě výsledků kvantitativního dotazníkového šetření bylo zjištěno, že český spotřebitel považuje označování kvality potravin prostřednictvím značek za přínosné, ale ve významu konkrétních značek se příliš neorientuje.

  • Název v anglickém jazyce

    Quality brands on the Czech food market

  • Popis výsledku anglicky

    The brand is "name, term, design, symbol, or any other feature that identifies one seller's good or service as distinct from those of other sellers" (American Marketing Association). Brand can bring many benefits for consumers - it simplifies product identification, helps with orientation, helps to remember product, reduces the risk of buying, saves time, guarantees quality and it expresses social status. There are many brands of quality of food products in the Czech republic. Quantitative survey showed that brand plays a major role in consumers ' decision about food product purchase in the CR, Czech consumers perceive quality labeling for food products positively, consumers call to mind brands Klasa and Organic most and Czech consumers are not well informed within the meaning of brands.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Czech Chemical Society Symposium Series

  • ISBN

  • ISSN

    2336-7202

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    290

  • Název nakladatele

    Česká společnost chemická

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    4. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku