Zhodnocení mezigeneračních postojů českých spotřebitelů ke značkám kvality potravin
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F18%3A10240420" target="_blank" >RIV/61989100:27510/18:10240420 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zhodnocení mezigeneračních postojů českých spotřebitelů ke značkám kvality potravin
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace je zaměřena na problematiku mezigeneračních postojů českých spotřebitelů ke značkám kvality potravin. Obsahuje jak teoretické zázemí potřebné pro pochopení a studium problematiky, tak systematizaci poznatků o značkách kvality na českém trhu potravin, významnou součástí jsou také výsledky empirického šetření zaměřeného na mezigenerační srovnání postojů českých spotřebitelů ke kvalitě a značkám kvality potravin. Výstupem je vytvořená spotřebitelská typologie založená na postojích českých spotřebitelů ke značkám kvality. Obsažena jsou také doporučení pro efektivnější využívání značek kvality na českém potravinářském trhu. Text je rozdělen do deseti kapitol. Po krátkém vstupu do problematiky v úvodní kapitole následuje kapitola věnovaná vybraným teoretickým východiskům chování spotřebitele. Ve třetí kapitole je vysvětlena koncepce spotřebitelských generací a generačního marketingu. Čtvrtá a pátá kapitola jsou zaměřeny na specifika trhu potravin, chování spotřebitele na tomto trhu a spotřebitelský přístup ke kvalitě potravin. Kapitoly šest a sedm se vztahují k problematice značek kvality. Nejprve je vytvořen teoretický rámec značek kvality z pohledu marketingu, následuje specifikace systému značek kvality potravin na českém trhu a představení hlavních značek, s nimiž se mohou čeští spotřebitelé při svých nákupech setkat. Stěžejní je osmá kapitola, věnovaná výzkumu postojů českých spotřebitelů generací Baby Boomers, X a Y ke kvalitě a značkám kvality potravin. Kromě mezigeneračního srovnání je součástí výstupů rovněž vytvoření spotřebitelské typologie založené na postojích spotřebitelů ke značkám kvality. V návaznosti na výsledky výzkumu jsou v předposlední deváté kapitole formulovány návrhy pro efektivnější využívání a marketingové řízení značek kvality na českém trhu potravin, které jsou určeny nejen vlastníkům a správcům značek kvality, ale také výrobcům potravin. V poslední desáté kapitole je obsaženo závěrečné shrnutí. Monografie je určena nejen akademické obci a výzkumným pracovníkům zabývajícím se danou oblastí zkoumání, ale může být přínosná také pro výrobce potravin, pro vlastníky a správce značek kvality či další zainteresované subjekty na českém potravinářském trhu. Může být využita i širší odbornou a laickou veřejností, která se zajímá o danou problematiku.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of intergenerational attitudes of Czech consumers towards food quality labels
Popis výsledku anglicky
The publication is focused on the issue of intergenerational attitudes of Czech consumers towards food quality labels. It includes theoretical background important to understand and study the topic, the systematization of knowledge about quality labels on the Czech food products market, the results of empirical survey focused on intergenerational comparison of consumer attitudes to food quality and quality labels, and consumer typology created on the base of these attitudes. Recommendations for more efficient use of quality labels are also presented. Text is divided into ten chapters. The introduction part is followed by the second chapter dealing with selected theoretical issues of consumer behavior. In chapter three, the concept of consumer generations and generational marketing are explained. Fourth and fifth chapters address the specificities of the food products market, consumer behavior in this market, and consumer access to food quality. Chapters six and seven are related to the issue of quality labels. First, the theoretical framework of quality labels from the marketing point of view is created, followed by the specification of the system of food quality labels on the Czech market and the introduction of the main quality labels that Czech consumers can meet when buying food. Chapter eight is crucial part of the publication and contains the results of empirical study focused on attitudes of Czech generations Baby Boomers, X and Y towards food quality and quality labels. Besides intergenerational comparison of consumer attitudes, also a consumer typology based on consumer attitudes towards quality labels is key output of the research. Following the findings of the research, proposals for more efficient use and marketing management of quality labels on the Czech food products market are formulated in chapter nine. They are addressed not only to quality labels owners and administrators but also to food producers. A final summary of the publication is made in the last tenth chapter. The publication has primarily been prepared for academic community and researchers dealing with given topical area, it can be beneficial to food products producers, to owners and managers of quality labels or other stakeholders on the Czech food products market. It can be also used by a wider professional and lay public interested in the topic.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-248-4162-5
Počet stran knihy
290
Název nakladatele
VŠB - Technická univerzita Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS knihy
—