Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Testing indirect effect of consumer attitudes toward a product

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22810%2F16%3A43902304" target="_blank" >RIV/60461373:22810/16:43902304 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://msed.vse.cz/msed_2016" target="_blank" >https://msed.vse.cz/msed_2016</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Testing indirect effect of consumer attitudes toward a product

  • Popis výsledku v původním jazyce

    "The number of farmers' markets has been increasing all around the world. This growth in the popularity of farmers' markets has been attributed to factors of changing consumer interest in local traditional or innovative food products. This paper focuses on familiarity bias in the Czech dairy market and on the indirect and direct effects of the perception of information through information behavior and the use of the model ordered. It is proposed that consumer levels of product familiarity of attributes affects behavior. Consumer attitudes towards agri-food products and behaviour were analyzed through a questionnaire in 2010-2011. The model is estimated using probit analysis to predict relationship between producer and consumer in decision-making when buying a new type of cheese and to examine consumer attitudes toward food origins and nutrient food security. It can be concluded that the indirect effect (e.g. is the product grown locally, fresher, environmental issues, safety, etc.) on consumer attitudes toward products exists. The sustainability agenda has been adopted by the consumers' local community."

  • Název v anglickém jazyce

    Testing indirect effect of consumer attitudes toward a product

  • Popis výsledku anglicky

    "The number of farmers' markets has been increasing all around the world. This growth in the popularity of farmers' markets has been attributed to factors of changing consumer interest in local traditional or innovative food products. This paper focuses on familiarity bias in the Czech dairy market and on the indirect and direct effects of the perception of information through information behavior and the use of the model ordered. It is proposed that consumer levels of product familiarity of attributes affects behavior. Consumer attitudes towards agri-food products and behaviour were analyzed through a questionnaire in 2010-2011. The model is estimated using probit analysis to predict relationship between producer and consumer in decision-making when buying a new type of cheese and to examine consumer attitudes toward food origins and nutrient food security. It can be concluded that the indirect effect (e.g. is the product grown locally, fresher, environmental issues, safety, etc.) on consumer attitudes toward products exists. The sustainability agenda has been adopted by the consumers' local community."

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The 10th International Days of Statistics and Economics

  • ISBN

    978-80-87990-10-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    616-622

  • Název nakladatele

    Libuše Macáková - Melandrium

  • Místo vydání

    Slaný

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    8. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000389515100061