Importance of Green Marketing and its Potential
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F16%3A43891680" target="_blank" >RIV/60076658:12510/16:43891680 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12520/16:43891680
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Importance of Green Marketing and its Potential
Popis výsledku v původním jazyce
Green marketing is possibly the newest type of marketing. Recently, it has also been the most discussed one by organizations, companies and even states. Green marketing tries to produce, promote and recycle products that are friendly to the environment. Green marketing is a global concern and it is going to have a better future. However, this type of marketing meets a few problems such as much effort to replace conventional products and a lack of confidence. Many companies produce and promote such products as much as possible. In spite of this, the public is still sceptical. The paper presents the theoretical important knowledge on green marketing, its definitions, customer behaviour formulas, and its potential.
Název v anglickém jazyce
Importance of Green Marketing and its Potential
Popis výsledku anglicky
Green marketing is possibly the newest type of marketing. Recently, it has also been the most discussed one by organizations, companies and even states. Green marketing tries to produce, promote and recycle products that are friendly to the environment. Green marketing is a global concern and it is going to have a better future. However, this type of marketing meets a few problems such as much effort to replace conventional products and a lack of confidence. Many companies produce and promote such products as much as possible. In spite of this, the public is still sceptical. The paper presents the theoretical important knowledge on green marketing, its definitions, customer behaviour formulas, and its potential.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1205" target="_blank" >LO1205: Udržitelnost a excelence centra akvakultury a biodiverzity hydrocenóz</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Visegrad Journal on Bioeconomy and Sustainable Development
ISSN
1338-8339
e-ISSN
—
Svazek periodika
2016
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
61-64
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—