Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strategic Management of Small and Medium-Sized Enterprises in The Czech-Austrian Context: Cultural and Language Specifics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F18%3A43898402" target="_blank" >RIV/60076658:12510/18:43898402 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/27132781:_____/18:N0000026

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Strategic Management of Small and Medium-Sized Enterprises in The Czech-Austrian Context: Cultural and Language Specifics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Small and medium-sized enterprises in the Czech context show certain specifics. Czech entrepreneurs are not very willing to establish close relationship with other organizations and even less abroad. This study is based on the assumption that one of the reasons for reluctance to establish contacts with foreign partners are the linguistic and cultural differences so as managers of these companies see them. The main objective of the presented study is to learn the approach of senior employees towards cooperation with enterprises in the neighboring foreign region. We focused on their view of cultural and language conflicts in communication. These are small and medium-sized enterprises in the South Bohemian region, which cooperate with local universities in technical degree programs (informatics, logistics, civil and mechanical engineering) and which can potentially increase employment in the labor market and in the Czech-Austrian border regions. We are interested in how the management of these companies see the language readiness and competence of employees in Upper Austria and the Czech Republic and the understanding of the needs of these companies in strategic management.

  • Název v anglickém jazyce

    Strategic Management of Small and Medium-Sized Enterprises in The Czech-Austrian Context: Cultural and Language Specifics

  • Popis výsledku anglicky

    Small and medium-sized enterprises in the Czech context show certain specifics. Czech entrepreneurs are not very willing to establish close relationship with other organizations and even less abroad. This study is based on the assumption that one of the reasons for reluctance to establish contacts with foreign partners are the linguistic and cultural differences so as managers of these companies see them. The main objective of the presented study is to learn the approach of senior employees towards cooperation with enterprises in the neighboring foreign region. We focused on their view of cultural and language conflicts in communication. These are small and medium-sized enterprises in the South Bohemian region, which cooperate with local universities in technical degree programs (informatics, logistics, civil and mechanical engineering) and which can potentially increase employment in the labor market and in the Czech-Austrian border regions. We are interested in how the management of these companies see the language readiness and competence of employees in Upper Austria and the Czech Republic and the understanding of the needs of these companies in strategic management.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Innovation Management and Education Excellence through Vision 2020

  • ISBN

    978-0-9998551-0-2

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1508-1514

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association, IBIMA

  • Místo vydání

    Miláno

  • Místo konání akce

    Miláno

  • Datum konání akce

    25. 4. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku