Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jazykové vzdělávání jako důležitý segment podnikového vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F19%3A00001534" target="_blank" >RIV/75081431:_____/19:00001534 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jazykové vzdělávání jako důležitý segment podnikového vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    "Tématem monografie je podnikové jazykové vzdělávání. Jedná se o problematiku, která je vzhledem k vysoké míře globalizace pro podniky velmi důležitá, avšak v odborné literatuře pojednávána spíše sporadicky. Tato kniha sleduje dva hlavní cíle. Prvním je zmapovat současný stav podnikového jazykového vzdělávání v České republice. Druhým cílem bylo navrhnout systémový přístup k tomuto segmentu vzdělávání. K dosažení prvního cíle byl využit rozsáhlý empirický dotazníkový výzkum realizovaný v 607 podnicích různých velikostí v České republice (mikropodniky, malé podniky, střední podniky a velké podniky). Na základě výsledků dotazníkového šetření bylo možno ověřit stanovené hypotézy a zodpovědět výzkumné otázky. K naplnění druhého cíle sloužil především teoretický výzkum a byla využita metoda modelování. Výsledky odborné knihy se opírají o rozsáhlou rešerši zahraničních i tuzemských zdrojů. Realizované výzkumné šetření mimo jiné ukázalo, že podnikovému jazykovému vzdělávání je v podnicích v České republice věnována poměrně vysoká priorita, a to zejména ve velkých a středních podnicích. Výsledky výzkumu přinesly řadu dalších cenných poznatků. Ukázalo se, že hlavně velké a střední podniky cizí jazyky vnímají jako integrální součást podnikového vzdělávání. Tyto podniky cizí jazyky využívají velmi často a také od svých zaměstnanců požadují velmi dobrou znalost cizích jazyků. Skutečnost, že podniky na jedné straně požadují velmi dobré znalosti cizích jazyků a výuku cizích jazyků značnou měrou podporují a na druhé straně pociťují ve velké míře potřebu zlepšit jazykové znalosti svých zaměstnanců, naznačuje, že není aplikován systémový přístup. V odborné knize navržený systémový přístup k podnikovému vzdělávání může proto podnikům pomoci zlepšit současný stav a tím i efektivitu jazykového vzdělávání. "

  • Název v anglickém jazyce

    Language education as an important part of corporate education

  • Popis výsledku anglicky

    The theme of the monograph is corporate language education. This is an issue which, given the high level of globalization, is very important for businesses, but it is rather sporadic in the literature. This book pursues two main objectives. The first is to map the current state of corporate language education in the Czech Republic. The second objective was to propose a systemic approach to this segment of education. To achieve the first objective, extensive empirical questionnaire research was carried out in 607 enterprises of various sizes in the Czech Republic (micro, small, medium and large). Based on the results of the questionnaire survey it was possible to verify the established hypotheses and answer the research questions. The second goal was primarily the theoretical research and the modeling method was used. The results of the expert book are based on extensive research of foreign and domestic sources. Among other things, the research carried out showed that corporate language education is given a relatively high priority in companies in the Czech Republic, especially in large and medium-sized enterprises. The results of the research brought many other valuable findings. It turned out that mainly large and medium-sized enterprises perceive foreign languages as an integral part of business education. These companies use foreign languages very often and also require their employees to have a very good knowledge of foreign languages. The fact that businesses, on the one hand, demand very good knowledge of foreign languages and strongly support foreign language teaching and, on the other hand, feel a great need to improve the language skills of their employees suggests that a systemic approach is not applied. A systematic approach to business education proposed in the book can therefore help businesses improve the current situation and thus the effectiveness of language learning.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    9783942303828

  • Počet stran knihy

    97

  • Název nakladatele

    RAM-Verlag, Německo

  • Místo vydání

    Lüdenschied, Německo

  • Kód UT WoS knihy