Jazykové vzdělávání jako důležitý segment podnikového vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F19%3A00001534" target="_blank" >RIV/75081431:_____/19:00001534 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jazykové vzdělávání jako důležitý segment podnikového vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
"Tématem monografie je podnikové jazykové vzdělávání. Jedná se o problematiku, která je vzhledem k vysoké míře globalizace pro podniky velmi důležitá, avšak v odborné literatuře pojednávána spíše sporadicky. Tato kniha sleduje dva hlavní cíle. Prvním je zmapovat současný stav podnikového jazykového vzdělávání v České republice. Druhým cílem bylo navrhnout systémový přístup k tomuto segmentu vzdělávání. K dosažení prvního cíle byl využit rozsáhlý empirický dotazníkový výzkum realizovaný v 607 podnicích různých velikostí v České republice (mikropodniky, malé podniky, střední podniky a velké podniky). Na základě výsledků dotazníkového šetření bylo možno ověřit stanovené hypotézy a zodpovědět výzkumné otázky. K naplnění druhého cíle sloužil především teoretický výzkum a byla využita metoda modelování. Výsledky odborné knihy se opírají o rozsáhlou rešerši zahraničních i tuzemských zdrojů. Realizované výzkumné šetření mimo jiné ukázalo, že podnikovému jazykovému vzdělávání je v podnicích v České republice věnována poměrně vysoká priorita, a to zejména ve velkých a středních podnicích. Výsledky výzkumu přinesly řadu dalších cenných poznatků. Ukázalo se, že hlavně velké a střední podniky cizí jazyky vnímají jako integrální součást podnikového vzdělávání. Tyto podniky cizí jazyky využívají velmi často a také od svých zaměstnanců požadují velmi dobrou znalost cizích jazyků. Skutečnost, že podniky na jedné straně požadují velmi dobré znalosti cizích jazyků a výuku cizích jazyků značnou měrou podporují a na druhé straně pociťují ve velké míře potřebu zlepšit jazykové znalosti svých zaměstnanců, naznačuje, že není aplikován systémový přístup. V odborné knize navržený systémový přístup k podnikovému vzdělávání může proto podnikům pomoci zlepšit současný stav a tím i efektivitu jazykového vzdělávání. "
Název v anglickém jazyce
Language education as an important part of corporate education
Popis výsledku anglicky
The theme of the monograph is corporate language education. This is an issue which, given the high level of globalization, is very important for businesses, but it is rather sporadic in the literature. This book pursues two main objectives. The first is to map the current state of corporate language education in the Czech Republic. The second objective was to propose a systemic approach to this segment of education. To achieve the first objective, extensive empirical questionnaire research was carried out in 607 enterprises of various sizes in the Czech Republic (micro, small, medium and large). Based on the results of the questionnaire survey it was possible to verify the established hypotheses and answer the research questions. The second goal was primarily the theoretical research and the modeling method was used. The results of the expert book are based on extensive research of foreign and domestic sources. Among other things, the research carried out showed that corporate language education is given a relatively high priority in companies in the Czech Republic, especially in large and medium-sized enterprises. The results of the research brought many other valuable findings. It turned out that mainly large and medium-sized enterprises perceive foreign languages as an integral part of business education. These companies use foreign languages very often and also require their employees to have a very good knowledge of foreign languages. The fact that businesses, on the one hand, demand very good knowledge of foreign languages and strongly support foreign language teaching and, on the other hand, feel a great need to improve the language skills of their employees suggests that a systemic approach is not applied. A systematic approach to business education proposed in the book can therefore help businesses improve the current situation and thus the effectiveness of language learning.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9783942303828
Počet stran knihy
97
Název nakladatele
RAM-Verlag, Německo
Místo vydání
Lüdenschied, Německo
Kód UT WoS knihy
—