Geomarketing as a Tool for Market Size Estimation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F18%3A43898953" target="_blank" >RIV/60076658:12510/18:43898953 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Geomarketing as a Tool for Market Size Estimation
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with a market size estimation tool that is based on a combination of geomarketing methods and consumer spending datasets. The analyzed data were drawn from publicly available sources, mainly collected by the Czech Statistical Office over the period 2011-2016. With the use of QGIS software, the method allows to estimate the local market size and its annual growth rate at the level of municipalities, districts and various consumption categories such as food and non-alcoholic drinks, alcoholic drinks and tobacco or clothing and footwear. These kind of results can be used as an assumption for marketing decision-making process as well as guidance about where the biggest opportunities and threats in the local market size and growth are.
Název v anglickém jazyce
Geomarketing as a Tool for Market Size Estimation
Popis výsledku anglicky
This paper deals with a market size estimation tool that is based on a combination of geomarketing methods and consumer spending datasets. The analyzed data were drawn from publicly available sources, mainly collected by the Czech Statistical Office over the period 2011-2016. With the use of QGIS software, the method allows to estimate the local market size and its annual growth rate at the level of municipalities, districts and various consumption categories such as food and non-alcoholic drinks, alcoholic drinks and tobacco or clothing and footwear. These kind of results can be used as an assumption for marketing decision-making process as well as guidance about where the biggest opportunities and threats in the local market size and growth are.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 12th International Scientific Conference INPROFORUM. Innovations, Enterprises, Regions and Management
ISBN
978-80-7394-726-2
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
360-365
Název nakladatele
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ekonomická fakulta
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
1. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—