Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Geomarketing as a Tool for Market Size Estimation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F18%3A43898953" target="_blank" >RIV/60076658:12510/18:43898953 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Geomarketing as a Tool for Market Size Estimation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with a market size estimation tool that is based on a combination of geomarketing methods and consumer spending datasets. The analyzed data were drawn from publicly available sources, mainly collected by the Czech Statistical Office over the period 2011-2016. With the use of QGIS software, the method allows to estimate the local market size and its annual growth rate at the level of municipalities, districts and various consumption categories such as food and non-alcoholic drinks, alcoholic drinks and tobacco or clothing and footwear. These kind of results can be used as an assumption for marketing decision-making process as well as guidance about where the biggest opportunities and threats in the local market size and growth are.

  • Název v anglickém jazyce

    Geomarketing as a Tool for Market Size Estimation

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with a market size estimation tool that is based on a combination of geomarketing methods and consumer spending datasets. The analyzed data were drawn from publicly available sources, mainly collected by the Czech Statistical Office over the period 2011-2016. With the use of QGIS software, the method allows to estimate the local market size and its annual growth rate at the level of municipalities, districts and various consumption categories such as food and non-alcoholic drinks, alcoholic drinks and tobacco or clothing and footwear. These kind of results can be used as an assumption for marketing decision-making process as well as guidance about where the biggest opportunities and threats in the local market size and growth are.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 12th International Scientific Conference INPROFORUM. Innovations, Enterprises, Regions and Management

  • ISBN

    978-80-7394-726-2

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    360-365

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ekonomická fakulta

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    1. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku