Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Estimating Local Consumer Market Size for Marketing Decision - Making

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F18%3A43898614" target="_blank" >RIV/60076658:12510/18:43898614 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://acta.mendelu.cz/media/pdf/actaun_2018066061441.pdf" target="_blank" >https://acta.mendelu.cz/media/pdf/actaun_2018066061441.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201866061441" target="_blank" >10.11118/actaun201866061441</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Estimating Local Consumer Market Size for Marketing Decision - Making

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Marketing theory provides a lot of tools and methods for planning and analysis, but their practical use typically requires data that are not easily available, especially for small and medium enterprises (SMEs) operating on smaller local markets. In this study, we present a method that allows SMEs to simply estimate the size and growth trend of a local market in the Czech Republic defined by selected municipalities. The data about total consumer spending in 2011–2016 period were drawn from publicly available sources. We have created maps using the QGIS software with estimates of total consumer spending in all municipalities of the Czech Republic in 2016, total consumer spending in specific local market in 2016 and the average annual growth rate in consumer spending in 2011–2016 as well. It may serve as a guidance for SMEs about where the biggest opportunities and threats in the market size and growth are. The same method has been applied to part of South Bohemia region as a case study whose results could be used for estimation of the same figures about consumer spending.

  • Název v anglickém jazyce

    Estimating Local Consumer Market Size for Marketing Decision - Making

  • Popis výsledku anglicky

    Marketing theory provides a lot of tools and methods for planning and analysis, but their practical use typically requires data that are not easily available, especially for small and medium enterprises (SMEs) operating on smaller local markets. In this study, we present a method that allows SMEs to simply estimate the size and growth trend of a local market in the Czech Republic defined by selected municipalities. The data about total consumer spending in 2011–2016 period were drawn from publicly available sources. We have created maps using the QGIS software with estimates of total consumer spending in all municipalities of the Czech Republic in 2016, total consumer spending in specific local market in 2016 and the average annual growth rate in consumer spending in 2011–2016 as well. It may serve as a guidance for SMEs about where the biggest opportunities and threats in the market size and growth are. The same method has been applied to part of South Bohemia region as a case study whose results could be used for estimation of the same figures about consumer spending.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    66

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1441-1449

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85060206065