Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A decision-making method based on consumer spending data

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F20%3A00002060" target="_blank" >RIV/75081431:_____/20:00002060 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.shs-conferences.org/articles/shsconf/pdf/2020/01/shsconf_ies_2019_01006.pdf" target="_blank" >https://www.shs-conferences.org/articles/shsconf/pdf/2020/01/shsconf_ies_2019_01006.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A decision-making method based on consumer spending data

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to introduce method which allows to calculate the estimation of the total consumer spending for 2019 in different regions of the Czech Republic. Presented method is based on combination of publicly available consumer spending data sets and geomarketing information. It can be applied to estimate consumer spending in total or for example only in one specific consumption expenditure group. Thus obtained findings, that can be visualized on a map with the use of GIS software, can be considered as a basis for more effective SMEs' marketing and management decision-making process concerning Czech Republic local consumer goods markets` size and characteristics as well as for forecasting future growth rate.

  • Název v anglickém jazyce

    A decision-making method based on consumer spending data

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to introduce method which allows to calculate the estimation of the total consumer spending for 2019 in different regions of the Czech Republic. Presented method is based on combination of publicly available consumer spending data sets and geomarketing information. It can be applied to estimate consumer spending in total or for example only in one specific consumption expenditure group. Thus obtained findings, that can be visualized on a map with the use of GIS software, can be considered as a basis for more effective SMEs' marketing and management decision-making process concerning Czech Republic local consumer goods markets` size and characteristics as well as for forecasting future growth rate.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SHS Web of Conferences

  • ISBN

    9782759890941

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    EDP Sciences

  • Místo vydání

    Les Ulis, Francie

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    7. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku

    000648964700006