A decision-making method based on consumer spending data
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F20%3A00002060" target="_blank" >RIV/75081431:_____/20:00002060 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.shs-conferences.org/articles/shsconf/pdf/2020/01/shsconf_ies_2019_01006.pdf" target="_blank" >https://www.shs-conferences.org/articles/shsconf/pdf/2020/01/shsconf_ies_2019_01006.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A decision-making method based on consumer spending data
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the paper is to introduce method which allows to calculate the estimation of the total consumer spending for 2019 in different regions of the Czech Republic. Presented method is based on combination of publicly available consumer spending data sets and geomarketing information. It can be applied to estimate consumer spending in total or for example only in one specific consumption expenditure group. Thus obtained findings, that can be visualized on a map with the use of GIS software, can be considered as a basis for more effective SMEs' marketing and management decision-making process concerning Czech Republic local consumer goods markets` size and characteristics as well as for forecasting future growth rate.
Název v anglickém jazyce
A decision-making method based on consumer spending data
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to introduce method which allows to calculate the estimation of the total consumer spending for 2019 in different regions of the Czech Republic. Presented method is based on combination of publicly available consumer spending data sets and geomarketing information. It can be applied to estimate consumer spending in total or for example only in one specific consumption expenditure group. Thus obtained findings, that can be visualized on a map with the use of GIS software, can be considered as a basis for more effective SMEs' marketing and management decision-making process concerning Czech Republic local consumer goods markets` size and characteristics as well as for forecasting future growth rate.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50200 - Economics and Business
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SHS Web of Conferences
ISBN
9782759890941
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
EDP Sciences
Místo vydání
Les Ulis, Francie
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
7. 9. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
000648964700006