Cultural and Social Aspects of Drinking Alcohol in China nad their Impact on National Wine Market
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33159568" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33159568 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Cultural and Social Aspects of Drinking Alcohol in China nad their Impact on National Wine Market
Popis výsledku v původním jazyce
As the People's Republic of China is the most populous country and, additionally to this fact, it is the second biggest economy in the world, it attracts many foreign companies to enter its enormous market. At the same time, this market is inevitably facing difficulties resulting from cultural differences which influence consumers' needs and Chinese products perception. The aim of this paper is to describe cultural and social aspects of drinking alcohol in China and, more specifically, their impact on local grape wine market. Describing and analysing the methods of previous researches is used to specify consumers' behaviour on the Chinese wine market.
Název v anglickém jazyce
Cultural and Social Aspects of Drinking Alcohol in China nad their Impact on National Wine Market
Popis výsledku anglicky
As the People's Republic of China is the most populous country and, additionally to this fact, it is the second biggest economy in the world, it attracts many foreign companies to enter its enormous market. At the same time, this market is inevitably facing difficulties resulting from cultural differences which influence consumers' needs and Chinese products perception. The aim of this paper is to describe cultural and social aspects of drinking alcohol in China and, more specifically, their impact on local grape wine market. Describing and analysing the methods of previous researches is used to specify consumers' behaviour on the Chinese wine market.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Knowledge for Market Use 2016: Our Interconnected and Divided World
ISBN
978-80-87533-14-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
168-173
Název nakladatele
Societas Scientiarum Olomucensis II
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
8. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—