Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cultural and Social Aspects of Drinking Alcohol in China nad their Impact on National Wine Market

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33159568" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33159568 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cultural and Social Aspects of Drinking Alcohol in China nad their Impact on National Wine Market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As the People's Republic of China is the most populous country and, additionally to this fact, it is the second biggest economy in the world, it attracts many foreign companies to enter its enormous market. At the same time, this market is inevitably facing difficulties resulting from cultural differences which influence consumers' needs and Chinese products perception. The aim of this paper is to describe cultural and social aspects of drinking alcohol in China and, more specifically, their impact on local grape wine market. Describing and analysing the methods of previous researches is used to specify consumers' behaviour on the Chinese wine market.

  • Název v anglickém jazyce

    Cultural and Social Aspects of Drinking Alcohol in China nad their Impact on National Wine Market

  • Popis výsledku anglicky

    As the People's Republic of China is the most populous country and, additionally to this fact, it is the second biggest economy in the world, it attracts many foreign companies to enter its enormous market. At the same time, this market is inevitably facing difficulties resulting from cultural differences which influence consumers' needs and Chinese products perception. The aim of this paper is to describe cultural and social aspects of drinking alcohol in China and, more specifically, their impact on local grape wine market. Describing and analysing the methods of previous researches is used to specify consumers' behaviour on the Chinese wine market.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Knowledge for Market Use 2016: Our Interconnected and Divided World

  • ISBN

    978-80-87533-14-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    168-173

  • Název nakladatele

    Societas Scientiarum Olomucensis II

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    8. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku