Cultural and Social Influence on Wine Perception
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73582021" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73582021 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Cultural and Social Influence on Wine Perception
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this article is to describe how social and cultural predispositions affect the status of a product entering a new foreign market. The focus of the research is on wines and the introduction of brands to a new market where the product has no tradition and is not part of the culture. A status based theory is used to analyse Moravian wine producers’ observation on Chinese wine market.
Název v anglickém jazyce
Cultural and Social Influence on Wine Perception
Popis výsledku anglicky
The aim of this article is to describe how social and cultural predispositions affect the status of a product entering a new foreign market. The focus of the research is on wines and the introduction of brands to a new market where the product has no tradition and is not part of the culture. A status based theory is used to analyse Moravian wine producers’ observation on Chinese wine market.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Knowledge for Market Use 2017: People in Economics – Decisions, Behavior and Normative Models
ISBN
978-80-244-5233-3
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1014-1019
Název nakladatele
Palacký University, Olomouc
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
7. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—