Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Impact of Education on Marketing Process

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F09%3A63508483" target="_blank" >RIV/70883521:28120/09:63508483 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Impact of Education on Marketing Process

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of marketing can be summarized as to create customer satisfaction by understanding their expectations for price, quality and service to gain market leadership. However, marketing process for agricultural companies for developing countries has distinctive features. Social and cultural structures of agricultural producers such as education, interfamily relations and social status have determinative importance for competitive marketing. The purpose of this paper is to present the relationship of the level of education and marketing for Turkish wine producers in Kalecik Region. In this way, it is intended to emphasize and compare the consequences of educational level of Turkish wine producers for marketing and the level of wine production in the overall world production.

  • Název v anglickém jazyce

    The Impact of Education on Marketing Process

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of marketing can be summarized as to create customer satisfaction by understanding their expectations for price, quality and service to gain market leadership. However, marketing process for agricultural companies for developing countries has distinctive features. Social and cultural structures of agricultural producers such as education, interfamily relations and social status have determinative importance for competitive marketing. The purpose of this paper is to present the relationship of the level of education and marketing for Turkish wine producers in Kalecik Region. In this way, it is intended to emphasize and compare the consequences of educational level of Turkish wine producers for marketing and the level of wine production in the overall world production.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Turkey

  • ISBN

    978-80-7318-812-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Tomas Bata University

  • Místo vydání

    Zlin, Czech Republic

  • Místo konání akce

    Tomas Bata University

  • Datum konání akce

    2. 4. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku