The Impact of Education on Marketing Process
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F09%3A63508483" target="_blank" >RIV/70883521:28120/09:63508483 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Impact of Education on Marketing Process
Popis výsledku v původním jazyce
The goal of marketing can be summarized as to create customer satisfaction by understanding their expectations for price, quality and service to gain market leadership. However, marketing process for agricultural companies for developing countries has distinctive features. Social and cultural structures of agricultural producers such as education, interfamily relations and social status have determinative importance for competitive marketing. The purpose of this paper is to present the relationship of the level of education and marketing for Turkish wine producers in Kalecik Region. In this way, it is intended to emphasize and compare the consequences of educational level of Turkish wine producers for marketing and the level of wine production in the overall world production.
Název v anglickém jazyce
The Impact of Education on Marketing Process
Popis výsledku anglicky
The goal of marketing can be summarized as to create customer satisfaction by understanding their expectations for price, quality and service to gain market leadership. However, marketing process for agricultural companies for developing countries has distinctive features. Social and cultural structures of agricultural producers such as education, interfamily relations and social status have determinative importance for competitive marketing. The purpose of this paper is to present the relationship of the level of education and marketing for Turkish wine producers in Kalecik Region. In this way, it is intended to emphasize and compare the consequences of educational level of Turkish wine producers for marketing and the level of wine production in the overall world production.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Turkey
ISBN
978-80-7318-812-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Tomas Bata University
Místo vydání
Zlin, Czech Republic
Místo konání akce
Tomas Bata University
Datum konání akce
2. 4. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—