Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Competition in the sparkling wine market in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F19%3A81067" target="_blank" >RIV/60460709:41110/19:81067 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23510/19:43952358

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/IJWBR-07-2017-0048/full/html" target="_blank" >https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/IJWBR-07-2017-0048/full/html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1108/IJWBR-07-2017-0048" target="_blank" >10.1108/IJWBR-07-2017-0048</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Competition in the sparkling wine market in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Purpose Vine growing for the production of wine constitutes one of the major areas of agriculture of the Czech Republic, and in recent years, it has been qualitatively improved. The purpose of this paper is to find out whether oligopolistic market structures have come into being on the sparkling wine market in the Czech Republic, and whether some wine firms have a dominant position on the sparkling wine market. Design/methodology/approach The purpose of this study is to find, compare and carry out a statistical analysis of data on the production and sale of sparkling wines in the Czech Republic, in particular the indicators of the sales and profits of the dominant producer, Bohemia Sekt. In retail chains in the Czech Republic, the price of domestic and foreign sparkling wines was then compared with a comparative analysis. Findings The dominant seller of sparkling wine on the Czech market is Bohemia Sekt, which is also the largest domestic non-sparkling and sparkling wine producer. Bohemia Sekt sold 1

  • Název v anglickém jazyce

    Competition in the sparkling wine market in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Purpose Vine growing for the production of wine constitutes one of the major areas of agriculture of the Czech Republic, and in recent years, it has been qualitatively improved. The purpose of this paper is to find out whether oligopolistic market structures have come into being on the sparkling wine market in the Czech Republic, and whether some wine firms have a dominant position on the sparkling wine market. Design/methodology/approach The purpose of this study is to find, compare and carry out a statistical analysis of data on the production and sale of sparkling wines in the Czech Republic, in particular the indicators of the sales and profits of the dominant producer, Bohemia Sekt. In retail chains in the Czech Republic, the price of domestic and foreign sparkling wines was then compared with a comparative analysis. Findings The dominant seller of sparkling wine on the Czech market is Bohemia Sekt, which is also the largest domestic non-sparkling and sparkling wine producer. Bohemia Sekt sold 1

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Wine Business Research

  • ISSN

    1751-1062

  • e-ISSN

    1751-1062

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    1-21

  • Kód UT WoS článku

    000503783600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85076904560