Archetypy v marketingu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F19%3A43900139" target="_blank" >RIV/60076658:12510/19:43900139 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Archetypy v marketingu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá možnostmi využití archetypu v marketingu, v reklamním sdělení, ale i brandingu. Zaměřuje se nejprve na psychologické pojetí tohoto fenoménu dle C. G. Junga, jeho přesahu do (kolektivního) vědomí a nevědomí a vztahu archetypů a kultury včetně archetypální projekce v různých oblastech lidské činnosti. Význam archetypů v marketingu je demonstrován na dvanácti typologiích dle Mark a Pearson (PMAI, 2001). Závěrečná část příspěvku je věnována využití dynamického archetypu hrdiny a jeho cesty jako marketingového příběhu.
Název v anglickém jazyce
Archetypes in marketing
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the possibilities of using the archetype in marketing, advertising and branding. It focuses first on the psychological conception of this phenomenon according to C. G. Jung, its overlap into (collective) consciousness and unconscious and the relationship of archetypes and culture, including archetypal projection in various areas of human activity. The importance of archetypes in marketing is demonstrated in twelve typologies by Mark and Pearson (PMAI, 2001). The final part of the paper is devoted to the use of the dynamic archetype of the hero and his journey as a marketing story.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50202 - Applied Economics, Econometrics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Podnikatelské kompetence a řízení lidských zdrojů ve 21. století
ISBN
978-80-7468-143-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
45-49
Název nakladatele
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
24. 9. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—