Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Promoting the importance of Corporate Social Responsibility in the Management of Βusinesses

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F20%3A43901774" target="_blank" >RIV/60076658:12510/20:43901774 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ocs.ef.jcu.cz/files/site/INPROFORUM%202020_ConferenceProceeding.pdf" target="_blank" >http://ocs.ef.jcu.cz/files/site/INPROFORUM%202020_ConferenceProceeding.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Promoting the importance of Corporate Social Responsibility in the Management of Βusinesses

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this proposal is to emphasize the importance of corporate social responsibility in the management of small and medium-sized companies. Corporate Social Responsibility expresses the awareness and operation of companies according to social and environmental standards. It is addressed first to the internal environment and then to the external business environment. It operates on the basis of important concepts such as developing trust and continuous cooperation with the company&apos;s internal and external partners. The methodology used is based on bibliographic research, text analysis and linking research findings to the current situation. The expected results of the research may highlight the importance of applying the principles and values of corporate social responsibility in the context of business management and increasing the social profile of companies. The above findings are considered important because initially provide us with new data on the prevailing business situation. In addition, they lead us to the conclusion that it is necessary to fully implement the principles of corporate social responsibility with the ultimate goal of improving the internal and external business environment

  • Název v anglickém jazyce

    Promoting the importance of Corporate Social Responsibility in the Management of Βusinesses

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this proposal is to emphasize the importance of corporate social responsibility in the management of small and medium-sized companies. Corporate Social Responsibility expresses the awareness and operation of companies according to social and environmental standards. It is addressed first to the internal environment and then to the external business environment. It operates on the basis of important concepts such as developing trust and continuous cooperation with the company&apos;s internal and external partners. The methodology used is based on bibliographic research, text analysis and linking research findings to the current situation. The expected results of the research may highlight the importance of applying the principles and values of corporate social responsibility in the context of business management and increasing the social profile of companies. The above findings are considered important because initially provide us with new data on the prevailing business situation. In addition, they lead us to the conclusion that it is necessary to fully implement the principles of corporate social responsibility with the ultimate goal of improving the internal and external business environment

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 14th International Scientific Conference INPROFORUM: Business Cycles – more than Economic Phenomena

  • ISBN

    978-80-7394-824-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    112-118

  • Název nakladatele

    University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Economics

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    5. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku