Knowledge of Students in relation to Industry 4.0 and New Technologies
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F20%3A43901779" target="_blank" >RIV/60076658:12510/20:43901779 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ocs.ef.jcu.cz/files/site/INPROFORUM%202020_ConferenceProceeding.pdf" target="_blank" >http://ocs.ef.jcu.cz/files/site/INPROFORUM%202020_ConferenceProceeding.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Knowledge of Students in relation to Industry 4.0 and New Technologies
Popis výsledku v původním jazyce
In the Czech Republic, there is a problem, whether new graduates will gain and learn the necessary knowledge and skills through the existing education system with regard to future technological development. The aim of the paper is to evaluate knowledge of Industry 4.0 and new technologies among the students. The questionnaire survey presents the attitude of a sample of secondary school of economics and the university students in the Czech Republic to new technologies. The question is, whether they know the basic concepts and technologies associated with Industry 4.0. The results show that in terms of knowledge of new technologies and Industry 4.0, the university students are better compared to the secondary school students. The research revealed that there are differences in knowledge of these problems. Expected tendency of this knowledge from first to the last year of study has not been confirmed.
Název v anglickém jazyce
Knowledge of Students in relation to Industry 4.0 and New Technologies
Popis výsledku anglicky
In the Czech Republic, there is a problem, whether new graduates will gain and learn the necessary knowledge and skills through the existing education system with regard to future technological development. The aim of the paper is to evaluate knowledge of Industry 4.0 and new technologies among the students. The questionnaire survey presents the attitude of a sample of secondary school of economics and the university students in the Czech Republic to new technologies. The question is, whether they know the basic concepts and technologies associated with Industry 4.0. The results show that in terms of knowledge of new technologies and Industry 4.0, the university students are better compared to the secondary school students. The research revealed that there are differences in knowledge of these problems. Expected tendency of this knowledge from first to the last year of study has not been confirmed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 14th International Scientific Conference INPROFORUM: Business Cycles – more than Economic Phenomena
ISBN
978-80-7394-824-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
132-137
Název nakladatele
University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Economics
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
5. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—