Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Knowledge of Students in relation to Industry 4.0 and New Technologies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F20%3A43901779" target="_blank" >RIV/60076658:12510/20:43901779 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ocs.ef.jcu.cz/files/site/INPROFORUM%202020_ConferenceProceeding.pdf" target="_blank" >http://ocs.ef.jcu.cz/files/site/INPROFORUM%202020_ConferenceProceeding.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Knowledge of Students in relation to Industry 4.0 and New Technologies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the Czech Republic, there is a problem, whether new graduates will gain and learn the necessary knowledge and skills through the existing education system with regard to future technological development. The aim of the paper is to evaluate knowledge of Industry 4.0 and new technologies among the students. The questionnaire survey presents the attitude of a sample of secondary school of economics and the university students in the Czech Republic to new technologies. The question is, whether they know the basic concepts and technologies associated with Industry 4.0. The results show that in terms of knowledge of new technologies and Industry 4.0, the university students are better compared to the secondary school students. The research revealed that there are differences in knowledge of these problems. Expected tendency of this knowledge from first to the last year of study has not been confirmed.

  • Název v anglickém jazyce

    Knowledge of Students in relation to Industry 4.0 and New Technologies

  • Popis výsledku anglicky

    In the Czech Republic, there is a problem, whether new graduates will gain and learn the necessary knowledge and skills through the existing education system with regard to future technological development. The aim of the paper is to evaluate knowledge of Industry 4.0 and new technologies among the students. The questionnaire survey presents the attitude of a sample of secondary school of economics and the university students in the Czech Republic to new technologies. The question is, whether they know the basic concepts and technologies associated with Industry 4.0. The results show that in terms of knowledge of new technologies and Industry 4.0, the university students are better compared to the secondary school students. The research revealed that there are differences in knowledge of these problems. Expected tendency of this knowledge from first to the last year of study has not been confirmed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 14th International Scientific Conference INPROFORUM: Business Cycles – more than Economic Phenomena

  • ISBN

    978-80-7394-824-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    132-137

  • Název nakladatele

    University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Economics

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    5. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku